Supplemen Sihat Store: January 2017

17 Jan 2017

Vivix Bantu Pesakit SLE Untuk Lebih Sihat

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Pernah dengar tak pasal SLE? Saya pertama kali dengar term ni masa study kat politeknik dalam tahun 2001. Salah seorang pensyarah saya ketika itu menghidap SLE. Pada masa tu, just dengar je cerita beliau, tapi tak pernah nak kaji lebih lanjut pasal penyakit ni.

Sekarang ni dah terjebak dengan dunia Shaklee, dunia vitamin dan secara tidak langsung pelbagai pertanyaan tentang penyakit akan saya dapat setiap hari.

Begitu juga dengan SLE ini. Hari ini dapat mesej dari seorang abang mengatakan beliau ingin mencuba vivix untuk adiknya yang menghidap vivix.

Apa sebenarnya SLE ni?

SLE merupakan sejenis penyakit auto imun di mana sistem imun seseorang menyerang tubuh badannya sendiri. SLE atau systemic lupus erythematosus juga di kenali sebagai LUPUS.

Lupus adalah radang kronik yang disebabkan penyakit auto imun dan terjadi apabila tisu badan diserang oleh sistem keimunan tubuh.

Sistem imun adalah sistem dalam tubuh yang sangat kompleks, direka bagi menentang ejen jangkitan penyakit seperti bakteria dan bendasing yang masuk ke tubuh. Bagaimanapun, bagi pesakit lupus, mereka menghasilkan antibodi abnormal dalam darah yang mensasarkan tisu dalam tubuh sendiri.

Disebabkan antibodi dan sel pengiring radang boleh membabitkan mana-mana tisu dalam badan, lupus berpotensi menjejaskan mana-mana kawasan tubuh. Lupus boleh menyebabkan penyakit kulit, paru-paru, jantung, buah pinggang, sendi atau sistem saraf.


Simptom utamanya sakit sendi, keletihan, ruam kulit dan demam sama seperti kebanyakan penyakit biasa. Buat masa ini pesakit lupus tidak dapat diubati dan mungkin boleh membawa maut. Boleh tengok gambar di bawah, ini antara simptom-simptonnya.


Sakit sendi



Ruam di muka berbentuk 'butterfly'



Kerap demam

Antara gejala lain adalah seperti :
  • Sakit dada ketika menarik nafas panjang.
  • Kelenjar menjadi bengkak.
  • keletihan yang berlebihan.
  • Keguguran rambut yang luar biasa (terutama di atas kepala).
  • Jari tangan atau kaki menjadi pucat atau berwarna ungu kerana kesejukan atau tekanan.
  • Sensitif terhadap matahari.
  • Sel darah rendah.
  • Kemurungan, sukar menumpukan perhatian atau masalah ingatan.
  • Ulser mulut.
  • Sawan tanpa sebab.
  • Masalah mental.
  • Keguguran yang kerap.
  • Masalah buah pinggang

Lupus adalah penyakit yang menyerang individu berusia 15 hingga 44 tahun. Kebanyakan pesakit Lupus adalah wanita. Mereka biasanya diserang lupus pada usia kesuburan.
 

    Rawatan Lupus



    Tiada rawatan kekal untuk masalah lupus. Sebaliknya mendapatkan rawatan bagi mengurangkan simptom dan melindungi organ yang merosot fungsinya disebabkan radang atau tahap aktiviti auto imun dalam tubuh. Ubat-ubatan yang diberi biasanya bergantung pada simptom dan organ yang terjejas.


    Namun, bagi pesakit lupus, sebagai rawatan alternatif boleh mengambil vivix.


    • Vivix merupakan suplemen terbaik buat pesakit SLE
    • Vivix membantu mengurangkan keradangan bagi pesakit SLE
    • Vivix mempunyai kandungan antioksidan yang tinggi di mana berfungsi untuk merencatkan sel serta DNA tidak sihat
    • Pengambilan vivix secara konsisten mampu membaikpulih kerosakan sel dan DNA badan sekaligus meningkatkan tahap kesihatan secara menyeluruh


    PESAKIT SLE MAMPU TERSENYUM BILA CONSUME VIVIX


    Sepertimana yang kita maklum, SLE ni tiada ubat khusus. Namun, sehabis usaha boleh kita ambik bagi atasinya. Bergantung kepada ubat semata boleh menyebabkan komplikasi lain seperti kerosakan buah pinggang. Ini antara testimoni dari pesakit SLE









    Jika ada di kalangan anda yang menghadapi masalah ini, boleh war-warkan tentang vivix Shaklee ni. Nilai kesihatan yang tersangat bernilai inshaAllah akan terasa terbayar dengan vivix






    Sekian perkongsian buat kali ini. Jangan lupa share okey!




    Dan untuk dapatkan vivix, boleh terus berhubung dengan saya.




    HUBUNGI : 013-3688825

    15 Jan 2017

    Vivix?? Apa tu?? Best Sangat Ke Sampai Semua Cerita Pasal Vivix


    Sebelum berceloteh panjang lebar...meh saya kongsikan secara amnya apa itu Vivix?

    Vivix adalah minuman campuran botani yang merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol.

    Resveratrol + Polifenol = Vivix

    Polifenol?
    Apa pulak ni???

    Polifenol ni pulak ialah
    🌸 mempunyai khasiat antioksidan yg tinggi dan sel anti-penuaan semulajadi.
    🌸 bahan aktif dalaamm tumbuh-tumbuhan dan buah-buahan yg memberikan warna dalam buah dan tumbuhan.
    🌸 melindungi penyakit dan jangkitan

    Setel polifenol...jom kita review pasal Resveratrol pula

    🌸 resveratrol ialah salah satu polifenol yang kuat

    ✅ lebih 2500 kajian dilakukan keatas resveratrol yang memberi pelbagai manfaat kesihatan yang luar biasa.


    So dalam Vivix ada 4 bahan utama yang mempunyai polifenol dan resveterol dalam bahan tersebut.

    ✅ Polygonum cuspidatum.

    🌟 Dikenali sebagai knotweed Jepun
    berasal dari asia, banyak ditemui di Amerika Utara dan eropah


    ✅Anggur Muscadine

    🌟 Satu-satunya anggur yang mempunyai lebih dari satu kromosom.
    Saintis membuat kajian di mana keadaan ini dapat mengukuhkan lagi profil polifenol.

    ✅Elderberi Eropah

    🌟 Mengadungi flavanoids yang mempunyai ciri antioksidan yang kuat. Dapat mengukuhkan sistem imunisasi badan kita.

    ✅Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol

    🌟 Sumber terbaik vitamin A
    yang mengandungi phytokimia termasuk caretenoids, phenolics, polyacetylenes, isocumarins dan sesquiterpenes. Mengandungi anthocyanins yang merupakan sumber antioksidan yang tinggi


    Fungsi Vivix?

    Seperti kita tahu Vivix ni banyak sangat benefits!! Banyak! Nak ikhtiar untuk apa...sebut je vivix..pasti ada kebaikan tersendiri yang boleh kita relete dengan penyakit tersebut

    Kenapa Vivix ni sangat HEBAT??


    Haaa ni la sebab dia, kena tahu asas Vivix.

    Fungsi utama Vivix :-

    ✅ membaiki sel DNA
    ✅ mengurangkan inflamasi
    ✅ meningkatkan penghasilan tenaga
    ✅ mengelakan akumulasi protein AGE (ini merupakan salah satu punca diabetes dan penuaan)

    Bagi nak senang faham lagi..vivix ni bagus untuk :-

    😇 Vivix bagus untuk anti-aging
    😇 Vivix bagus untuk peningkatan tenaga
    😇 Vivix bagus untuk kawal gula dalam darah bagi penyakit kencing manis/diabetes
    😇 Vivix bagus untuk penyembuhan luka

    Dan macam-macam lagi la kebaikan vivix dari segi kesihatan dan kecantikan

    Ok sebelum tu, baru- baru ini super upline ada wat live video...sharing pasal salah satu fungsi vivix yang mungkin ramai belum alert. Satuu fungsi utama Vivix juga

    Untuk melindungi kesihatan Telomere!! TELOMERE? TELOMERE?

    Term apa plak ni...dah kena jadi pelajar balik...banyak term kena tahu..hihi

    Antara fungsi utama Vivix ialah untuk melindungi kesihatan Telomere.

    Ape tu telomere? Korang pernah dengar tak telomere ni?

    Telomere ni ada dekat DNA manusia.

    👉 Saintis buat kajian masa kita lahir telomere kita panjang. Tapi bila kita makin dewasa telomere kita makin pendek.

    ✅ Orang yang telomere pendek mudah dijangkiti penyakit berbanding dengan orang yang mempunyai telomere panjang.

    ✅ Telomere akan menjadi semakin pendek/rosak apabila umur semakin tua dan sel/dna akan hilang perlindungan.

    ✅ So, jika sel mati maka senang dapat serangan radikal bebas yang mana boleh menyebabkan risiko mendapat penyakit seperti jantung, darah tinggi serta penyakit kronik yang lain.


    Berdasarkan landmark study shaklee, menunjukkan telomere pengguna shaklee, 11% lebih panjang berbanding mereka bukan pengguna shaklee.
    Bukan auta ye...FAKTA


    Ape yang membezakan vivix dengan product lain??

    ✅ All natural
    ✅ Patent - takkan sama dengan market lain. HANYA SHAKLEE je ada vivix
    ✅ Clinically tested ke atas kandungan bahan-bahan
    ✅ Ekslusif untuk shaklee

    So hebat tak Vivix ni?? Memang hebat sangatlah,itu yang ramai dok berebut cari vivix. Sekali cuba pasti jatuh hati

    Seperti biasa, sebagai salah seorang pengedar..memang takkan lari dari segala macam pertanyaan dari pelanggan. Antara yang sering ditanya mengenai vivix ialah :

    👉 Berapa banyak resveratrol yang terdapat dalam VIVIX?

    Jawapan: Setiap hidangan Vivix mengandungi 100mg resveratrol. Ekstrak resveratrol ini mengandungi 98% resveratrol semulajadi. Khasiat Vivix ditambah dengan anggur muscadine, satu-satunya anggur dengan kromosom ekstra.

    👉 Bagaimanakah pengambilan VIVIX?

    Jawapan: Ia boleh diambil setiap hari, SEBELUM sarapan atau SEBELUM tidur malam

    Jumlah pengambilan adalah 1 sudu teh setiap hari.

    👉 Kalau customer ada makan ubat hospital, bagaimana pula cara pengambilan vivix? Ubat tadi kena ambik lagi atau tak?

    Ya, ubat masih perlu diambil atas nasihat doktor, tetapi untuk pengambilan vivix mestilah mempunyai jarak masa pengambilan sekurang-kurangnya 2 jam. Lagipun kena ingat yang vivix ni bukan ubat, ianya adalah makanan tambahan sahaja.


    👉 Ayah saya ada kanser, sudah dalam 2 bulan ambik Vivix. Tapi still sama? Macam mana?

    Vivix ini sangat bagus untuk penyakit kanser. Kanser ni bukan sehari dua dah ada dalam badan, dah lama dan teruk baru nampak.

    So Vivix akan slowkan process jadi teruk di mana akan merencatkan sel kanser. 
    Tapi semestinya amik masa sebab nak kena betulkan balik sel DNA semua tu. Sebaiknya teruskan pengambilan dengan mendapat konsultasi yang betul.







    Sering juga saya tekankan pada pelanggan tersayang, bahawa :

    🌹Vivix ni mempunyai kandungan antioksidan yang tinggi, jadi tidak disarankan untuk ibu mengandung dan juga menyusus.

    🌹 Walaupun ambil Vivix,ubatan hospital jangan pandai-pandai tak nak makan.

    🌹 Vivix ni juga elok untuk detoks, buang toksin dalam badan. Bila terlalu banyak toksin dalam badan, memang ada orang akan mengalami tindak balas pembuangan toksin dan akan dapat simptom healing crisis.
    Macam demam atau pening
    Tapi jgn risau simptom ni tak lama 😊
    Ini menunjukkan badan sedang 'adjust' keserasian untuk menyerap suplemen.

    Nak tahu lagi berkaitan Vivix?
    Boleh Whatsapp 013-3688825

    Macam dalam entri lepas-lepas...dah saya war-warkan bulan ni vivix ada offer

    Offer untuk koraaaang 👉 Beli 2 vivix, Off 5% tau. Beli 6 PERCUMA 1 vivix untuk korang.



    Cepat dapatkan sebelum terlambat



    HUBUNGI : 013-3688825



    12 Jan 2017

    COD Vivix Dan Beli Vivix Shaklee Di Bachok, Pengkalan Chepa

    Assalamualaikum semua

    Berita tergempar. Memang berita yang sentiasa di nanti oleh penggemar vivix, malah bagi mereka yang baru nak mencuba vivix.



    Bagi yang nak dapatkan vivix secara COD, boleh dapatkan daripada saya. Untuk kawasan sekitar Bachok dan juga Pengkalan Chepa.

    Vivix digemari bukan sebab satu manfaat, malah ianya membantu meningkatkan kesihatan secara menyeluruh. Sebagai suplemen yang mampu merawat dan baik pulih sel hingga peringkat DNA.



    Kebaikan Vivix Shaklee
    • Menggalakan proses penuaan yang sihat
    • Membantu mengelakkan kanser 
    • Mengurangkan risiko penyakit jantung
    • Mengurangkan komplikasi diabetis
    • Meningkatkan kesihatan arthritis dan menyokong kesihatan sendi serta  melindungi saraf
    • Mengurangkan insiden penyakit nyanyuk
    • Membantu masalah kesuburan suami isteri
    • Membantu memulihkan penyakit stroke
    • Meningkatkan kesihatan imum badan
    • Menggalakan kesihatan keseluruhan

    Jadi jika ada di antara anda yang berada di sekitar kawasan Bachok serta Pengkalan Chepa dan ingin  mendapatkan Vivix, boleh hubungi saya terus melalui Whatsapp: 013-3688825 untuk pembelian dan COD Vivix. InsyaAllah stock sentiasa tersedia dan COD dapat dibuat dengan segera.

    Yang berada di luar kawasan saya COD jangan risau. Setiap hari ada penghantaran Vivix melalui Kurier tanpa sebarang caj tambahan atau caj pos. InsyaAllah dalam masa 2 hari, Vivix telah pun sampai ke tangan anda

    Jangan lupa ye..dapatkan vivix anda sekarang!!


    HUBUNGI : 013-3688825

    11 Jan 2017

    Cara Beli Vivix Dengan Mudah, Jimat dan Menguntungkan

    Assalamualaikum

    Selamat Sejahtera

    Ramai dok cari vivix sekarang ni. Vivix ni dah macam satu fenomena. Sana sini ada yang bertanyakan pasal vivix. Kenapa? Kenapa ianya sangat hot?

    Sebenarnya ramai lagi yang memerlukan vivix untuk masalah kesihatan. Vivix ni merupakan antioksidan terbaik untuk pelbagai sakit kronik. Kira dalam satu botol tu pelbagai manfaat yang dapat.Vivix ni dia boleh rawat hingga peringkat sel. Kebanyakan sakit kronik berpunca dari sel yang rosak. So, nak repair sel tersebut, amalkan vivix merupakan satu altenatif terbaik.

    Tahukan anda, anda kini boleh dapatkan vivix dengan mudah, murah, jimat dan menguntungkan. Bagaimana??

    Haaa meh sini nak kongsi.

    Untuk pembelian yang MENGUNTUNGKAN, ada dua pilihan buat anda :

    1) Sebotol vivix harganya RM475 tetapi jika anda mahukan penjimatan, boleh terus join ahli dengan yuran pendaftaran RM69. Dan bila dah join ahli, secara otomatik akan nikmati harga vivix dengan harga ahli iaitu jauh lebih murah dari RM475 tadi

    2) Buat pembelian dua botol vivix, dengan harga RM805.60. Sekaligus akan dapat nikmati KEAHLIAN PERCUMA dan juga CASH REBATE dalam RM30++

    Bagi rebut peluang keemasan yang perlu anda rebut, bulan ini merupakan bulan promo untuk vivix, jadi tentunya lagi menyelamatkan poket anda

    Maunya tidak jimat, untuk pembelian bulan ni bagi dua botol vivix ini HANYA RM765.32 sahaja. Dah JIMAT RM40.28. Sape nak bagi kan?





    Secara kesimpulannya, sebenarnya anda hanya bayar RM745 sahaja untuk 2 botol vivix ni sebabnya, bulan berikutnya akan dapat cash rebate yang RM30 tadi. Ohhh sangat jimat!!

    Tolong jangan tengok pada harga. Memang harganya agak mahal tapi bila dah sakit, duit semua kita dah tak fikir kan. Nak sihat aje. Manfaat vivix pada nilai kesihatan sangatlah mahal nilainya

    Jangan bertangguh lagi untuk dapatkan vivix anda pada hari ini. Boleh dapatkan vivix daripada saya, pengedar sah shaklee anda.



    HUBUNGI : 013-3688825

    8 Jan 2017

    Rintangan Insulin Boleh Diatasi Dengan Vivix Shaklee

    Assalamualaikum dan salam sejahtera.

    Masalah yang semakin menjadi parah di kalangan rakyat Malaysia kini iaitu masalah kencing manis. Ada je yang hubungi saya untuk mendapatkan penjelasan lanjut tentang alternatif untuk atasi masalah tersebut.

    Kencing manis berlaku apabila kelenjar insulin gagal berfungsi. Kemusnahan kelenjar insulin ini disebabkan beberapa faktor seperti jangkitan virus pada kelenjar hormon.
    Ada sesetengah virus bertindak menyerang kelenjar hormon dan memusnahkannya. Apabila kelenjar hormon rosak, ia tidak boleh mengeluarkan hormon secara efektif. Hormon yang terhasil sangat sedikit dan tidak mampu untuk memproses gula.

    RINTANGAN INSULIN

    Rintangan insulin bermaksud walaupun insulin terhasil dengan banyak namun tidak dapat memproses gula. Ini kerana insulin yang terhasil tidak aktif akibat ikatan gula yang tinggi. Gula yang di ambil secara berlebihan akan membentuk sebatian organik yang memegang insulin mengakibatkan fungsi insulin merosot. Lama- kelamaan seseorang itu turut mengalami kerosakan hormon insulin secara keseluruhan

    Bagaimana Nak Atasi Masalah Rintangan Insulin Ini?

    Untuk atasi masalah ini, kita boleh merawat punca pada masalah ini iaitu untuk mengawal gula dalam darah untuk menjadi normal.

    Untuk itu, pengambilan vivix sangat digalakkan, Ini kerana, salah satu bahannya iaitu POLYGANUM CUSPIDATUM berfungsi untuk atasi rintangan insulin ini.






    Bolehkah masalah kencing manis sembuh?

    Secara amnya, boleh sembuh jika kelenjar insulin berfungsi semula dengan baik dan paras gula sentiasa dipantau dan berada pada tahap normal. Tiada ubat khusus untuk penyakit ini tetapi penghidap kencing manis boleh mengawal kencing manis dan hidup dengan gaya yang sihat. ikut diet pemakanan yang disarankan, menghadkan makanan yang tinggi kandungan gula serta mengawal pengambilan makanan.

    Alangkah nikmatnya rasa hidup bila bebas dari sebarang penyakit. Boleh jalani kehidupan seperti biasa. Untuk itu, tidak salah untuk mengambil makanan tambahan seperti vivix dalam mencegah serta mengawal kencing manis dari melarat

    Jadilah sebahagian daripada mereka. Mereka kini mampu tersenyum lebar. Anda bila lagi?







    Sesiapa sahaja boleh menghidap kencing manis tetapi jika ada sejarah keluarga serta mengalami masalah berat badan atau obesiti...lagi tinggi risiko untuk mudah dapat sakit ini.

    Jadi, fikirkan tentang nilai kesihatan kita yang amat mahal. Hargai sihat sebelum sakit. Dapatkan vivix sebagai alternatif terbaik.

    Jika anda betul-betul berminat dan ingin mencuba, boleh dapatkan sekarang. Sempena PROMOSI. Setiap pembelian 2 botol vivix anda layak untuk menikmati potongan 5%!

    Usah ragu,,usah tangguh lagi...hubungi saya segera. Pengedar Sah Shaklee anda



    Nak order --->> 013-3688825

    Penyakit kencing manis berlaku apabila kalenjar insulin gagal berfungsi. Kemusnahan kalenjar insulin boleh berlaku kerana banyak faktor.
    Jangkitan virus pada kelenjar hormon
    Ada sesetengah virus yang bertindak menyerang kelenjar hormon dan memusnahkannya. Apabila kelenjar hormon rosak ia tidak mampu mengeluarkan hormon secara efektif. Hormon yang terhasil sangat sedikit dan tidak mampu memperoses gula.
    Rintangan insulin
    Rintangan insulin bermakna insulin yang terhasil walaupun dalam kuantiti yang banyak namun tidak dapat memperoses gula. Ini kerana insulin yang terhasil menjadi tidak aktif akibat ikatan gula yang tinggi. Gula yang diambil secara berlebihan membentuk sebatian organik yang memegang insulin mengakibatkan fungsi insulin merosot. Lama-kelamaan seseorang itu akan turut mengalami kerosakan kelenjar hormon insulin secara total.
    Kekurangan vitamin
    Vitamin merupakan agen penyubur kepada kelenjar hormon kita. Kromium dikenal pasti sebagai vitamin yang penting untuk baik pulih kelenjar insulin. Fungsi kromium termasuklah sebagai salah satu mineral yang berperanan mengendalikan metabolisme insulin dalam tubuh, sehingga dianggap sebagai faktor pengendali kadar gula darah (glucose tolerance factor atau GTF). Dengan kecukupan kromium dalam tubuh membolehkannya bertindak lebih efisien mengeluarkan insulin dan keseimbangan kadar gula darah dapat dikawal.
    Kromium juga membantu proses pencernaan protein dan lemak. Kromium dapat menurunkan kadar trigliserid dan kelebihan total kolesterol darah, sekali gus memperbaiki nisbah LDL (kolesterol jahat) dan HDL (kolesterol baik). Suplemen kromium umumnya digunakan dalam terapi penyakit yang berkaitan dengan gangguan penyerapan dan metabolisasi gula darah seperti hipoglikemia (tekanan gula darah terlalu rendah) dan diabetes militus.
    Penambahan kromium, khususnya bagi penghidap rintangan insulin dapat mencegah risiko penyakit diabetes. Kromium juga membantu mengatasi peningkatan gula darah yang tidak terkawal. Kromium dapat digunakan untuk mengatasi sakit kepala dan sejumlah gangguan emosi akibat hipoglikemia.
    Secara umumnya, sesiapa saja mempunyai risiko menghidap penyakit ini tetapi mereka yang mempunyai ahli keluarga menghidap kencing manis dan mempunyai berat badan berlebihan akan terdedah kepada risiko menghidapnya.
    Bolehkah diabetes sembuh?
    Ya, jika kelenjar insulin boleh berfungsi semula dan paras gula yang dipantau sentiasa berada pada tahap normal maka bermakna seseorang itu sudah sembuh. Jika tahap gula tidak berjaya turun pada tahap normal bermakna kesembuhan tidak berlaku. Kadar gula dalam darah manusia boleh dianggap normal jika bacaan antara empat hingga lapan miligram. Pesakit yang mempunyai bacaan kandungan gula jauh lebih tinggi, dianggap tidak dikawal.
    Sebelum 1921, tiada ubat khusus untuk merawat penyakit ini, tetapi kini masyarakat tidak perlu gusar lagi kerana terdapat kaedah yang mampu mengawal kencing manis dan penghidap boleh menjalani kehidupan seperti biasa.
    Fungsi ubat ini bukanlah boleh mengubat secara terus tetapi ia hanya mampu mengawal jumlah gula dalam darah dan pesakit sendiri mesti mematuhi diet dan mengawal pengambilan makanan, terutama mengehadkan mengambilan makanan yang tinggi gula, lemak dan karbohidrat.
    Ada juga pesakit yang terpaksa menyuntik insulin tetapi doktor akan memastikan terlebih dahulu rawatan yang bersesuaian dengan pesakit mengikut tahap keadaan penyakit.Bagi memastikan kesembuhan, kaedah modulasi hormon boleh dilakukan. Dalam kaedah modulasi hormon, kita mesti memastikan sumber kromium diambil pada sukatan yang tepat dan agen perosak hormon dijauhi.
    - See more at: http://m.utusan.com.my/gaya-hidup/kesihatan/kaedah-pemulihan-kencing-manis-1.46730#sthash.HsBPZdfc.dpuf
    Penyakit kencing manis berlaku apabila kalenjar insulin gagal berfungsi. Kemusnahan kalenjar insulin boleh berlaku kerana banyak faktor.
    Jangkitan virus pada kelenjar hormon
    Ada sesetengah virus yang bertindak menyerang kelenjar hormon dan memusnahkannya. Apabila kelenjar hormon rosak ia tidak mampu mengeluarkan hormon secara efektif. Hormon yang terhasil sangat sedikit dan tidak mampu memperoses gula.
    Rintangan insulin
    Rintangan insulin bermakna insulin yang terhasil walaupun dalam kuantiti yang banyak namun tidak dapat memperoses gula. Ini kerana insulin yang terhasil menjadi tidak aktif akibat ikatan gula yang tinggi. Gula yang diambil secara berlebihan membentuk sebatian organik yang memegang insulin mengakibatkan fungsi insulin merosot. Lama-kelamaan seseorang itu akan turut mengalami kerosakan kelenjar hormon insulin secara total.
    Kekurangan vitamin
    Vitamin merupakan agen penyubur kepada kelenjar hormon kita. Kromium dikenal pasti sebagai vitamin yang penting untuk baik pulih kelenjar insulin. Fungsi kromium termasuklah sebagai salah satu mineral yang berperanan mengendalikan metabolisme insulin dalam tubuh, sehingga dianggap sebagai faktor pengendali kadar gula darah (glucose tolerance factor atau GTF). Dengan kecukupan kromium dalam tubuh membolehkannya bertindak lebih efisien mengeluarkan insulin dan keseimbangan kadar gula darah dapat dikawal.
    Kromium juga membantu proses pencernaan protein dan lemak. Kromium dapat menurunkan kadar trigliserid dan kelebihan total kolesterol darah, sekali gus memperbaiki nisbah LDL (kolesterol jahat) dan HDL (kolesterol baik). Suplemen kromium umumnya digunakan dalam terapi penyakit yang berkaitan dengan gangguan penyerapan dan metabolisasi gula darah seperti hipoglikemia (tekanan gula darah terlalu rendah) dan diabetes militus.
    Penambahan kromium, khususnya bagi penghidap rintangan insulin dapat mencegah risiko penyakit diabetes. Kromium juga membantu mengatasi peningkatan gula darah yang tidak terkawal. Kromium dapat digunakan untuk mengatasi sakit kepala dan sejumlah gangguan emosi akibat hipoglikemia.
    Secara umumnya, sesiapa saja mempunyai risiko menghidap penyakit ini tetapi mereka yang mempunyai ahli keluarga menghidap kencing manis dan mempunyai berat badan berlebihan akan terdedah kepada risiko menghidapnya.
    Bolehkah diabetes sembuh?
    Ya, jika kelenjar insulin boleh berfungsi semula dan paras gula yang dipantau sentiasa berada pada tahap normal maka bermakna seseorang itu sudah sembuh. Jika tahap gula tidak berjaya turun pada tahap normal bermakna kesembuhan tidak berlaku. Kadar gula dalam darah manusia boleh dianggap normal jika bacaan antara empat hingga lapan miligram. Pesakit yang mempunyai bacaan kandungan gula jauh lebih tinggi, dianggap tidak dikawal.
    Sebelum 1921, tiada ubat khusus untuk merawat penyakit ini, tetapi kini masyarakat tidak perlu gusar lagi kerana terdapat kaedah yang mampu mengawal kencing manis dan penghidap boleh menjalani kehidupan seperti biasa.
    Fungsi ubat ini bukanlah boleh mengubat secara terus tetapi ia hanya mampu mengawal jumlah gula dalam darah dan pesakit sendiri mesti mematuhi diet dan mengawal pengambilan makanan, terutama mengehadkan mengambilan makanan yang tinggi gula, lemak dan karbohidrat.
    Ada juga pesakit yang terpaksa menyuntik insulin tetapi doktor akan memastikan terlebih dahulu rawatan yang bersesuaian dengan pesakit mengikut tahap keadaan penyakit.Bagi memastikan kesembuhan, kaedah modulasi hormon boleh dilakukan. Dalam kaedah modulasi hormon, kita mesti memastikan sumber kromium diambil pada sukatan yang tepat dan agen perosak hormon dijauhi.
    - See more at: http://m.utusan.com.my/gaya-hidup/kesihatan/kaedah-pemulihan-kencing-manis-1.46730#sthash.HsBPZdfc.dpuf
    Penyakit kencing manis berlaku apabila kalenjar insulin gagal berfungsi. Kemusnahan kalenjar insulin boleh berlaku kerana banyak faktor.
    Jangkitan virus pada kelenjar hormon
    Ada sesetengah virus yang bertindak menyerang kelenjar hormon dan memusnahkannya. Apabila kelenjar hormon rosak ia tidak mampu mengeluarkan hormon secara efektif. Hormon yang terhasil sangat sedikit dan tidak mampu memperoses gula.
    Rintangan insulin
    Rintangan insulin bermakna insulin yang terhasil walaupun dalam kuantiti yang banyak namun tidak dapat memperoses gula. Ini kerana insulin yang terhasil menjadi tidak aktif akibat ikatan gula yang tinggi. Gula yang diambil secara berlebihan membentuk sebatian organik yang memegang insulin mengakibatkan fungsi insulin merosot. Lama-kelamaan seseorang itu akan turut mengalami kerosakan kelenjar hormon insulin secara total.
    Kekurangan vitamin
    Vitamin merupakan agen penyubur kepada kelenjar hormon kita. Kromium dikenal pasti sebagai vitamin yang penting untuk baik pulih kelenjar insulin. Fungsi kromium termasuklah sebagai salah satu mineral yang berperanan mengendalikan metabolisme insulin dalam tubuh, sehingga dianggap sebagai faktor pengendali kadar gula darah (glucose tolerance factor atau GTF). Dengan kecukupan kromium dalam tubuh membolehkannya bertindak lebih efisien mengeluarkan insulin dan keseimbangan kadar gula darah dapat dikawal.
    Kromium juga membantu proses pencernaan protein dan lemak. Kromium dapat menurunkan kadar trigliserid dan kelebihan total kolesterol darah, sekali gus memperbaiki nisbah LDL (kolesterol jahat) dan HDL (kolesterol baik). Suplemen kromium umumnya digunakan dalam terapi penyakit yang berkaitan dengan gangguan penyerapan dan metabolisasi gula darah seperti hipoglikemia (tekanan gula darah terlalu rendah) dan diabetes militus.
    Penambahan kromium, khususnya bagi penghidap rintangan insulin dapat mencegah risiko penyakit diabetes. Kromium juga membantu mengatasi peningkatan gula darah yang tidak terkawal. Kromium dapat digunakan untuk mengatasi sakit kepala dan sejumlah gangguan emosi akibat hipoglikemia.
    Secara umumnya, sesiapa saja mempunyai risiko menghidap penyakit ini tetapi mereka yang mempunyai ahli keluarga menghidap kencing manis dan mempunyai berat badan berlebihan akan terdedah kepada risiko menghidapnya.
    Bolehkah diabetes sembuh?
    Ya, jika kelenjar insulin boleh berfungsi semula dan paras gula yang dipantau sentiasa berada pada tahap normal maka bermakna seseorang itu sudah sembuh. Jika tahap gula tidak berjaya turun pada tahap normal bermakna kesembuhan tidak berlaku. Kadar gula dalam darah manusia boleh dianggap normal jika bacaan antara empat hingga lapan miligram. Pesakit yang mempunyai bacaan kandungan gula jauh lebih tinggi, dianggap tidak dikawal.
    Sebelum 1921, tiada ubat khusus untuk merawat penyakit ini, tetapi kini masyarakat tidak perlu gusar lagi kerana terdapat kaedah yang mampu mengawal kencing manis dan penghidap boleh menjalani kehidupan seperti biasa.
    Fungsi ubat ini bukanlah boleh mengubat secara terus tetapi ia hanya mampu mengawal jumlah gula dalam darah dan pesakit sendiri mesti mematuhi diet dan mengawal pengambilan makanan, terutama mengehadkan mengambilan makanan yang tinggi gula, lemak dan karbohidrat.
    Ada juga pesakit yang terpaksa menyuntik insulin tetapi doktor akan memastikan terlebih dahulu rawatan yang bersesuaian dengan pesakit mengikut tahap keadaan penyakit.Bagi memastikan kesembuhan, kaedah modulasi hormon boleh dilakukan. Dalam kaedah modulasi hormon, kita mesti memastikan sumber kromium diambil pada sukatan yang tepat dan agen perosak hormon dijauhi.
    - See more at: http://m.utusan.com.my/gaya-hidup/kesihatan/kaedah-pemulihan-kencing-manis-1.46730#sthash.HsBPZdfc.dpuf

    Labels

    air kosong. tidak elok untuk bayi (1) alahan (1) alahan ketika hamil (2) Alfalfa (3) anemia (1) Asid Amino (1) Asma (2) Atasi Kulit Bekedut (1) atasi masalah alahan (1) Atasi pedih ulu hati (1) Atasi puting luka (1) Atasi Resdung Dengan Alfalfa Dan Vitamin C (1) Atasi sembeli dengan herblax (1) Atasi sembelit Ketika Pantang (1) ayam masak pakpik (1) B-complex (4) bakar lemak (1) Bangkok (1) Basic H (2) Batuk Berkahak (1) bebas paraben (1) Bell's Palsy (1) Bengkak susu (1) Berhenti Merokok Dengan Vivix (1) Bioflavonoid (1) Biz Shaklee (1) buang lemak (1) cara cerai susu (1) Cara Kempiskan Perut (1) cara makan. suplemen lambat bertindak (1) Cara Mengatasi Anak Mengamuk (1) Cara Menghilangkan Jerawat (1) cegah keputihan (2) cegah sembelit (2) Cerahkan Kulit (1) cerai susu badan (1) Cod Pengkalan Chepa (2) COD Vivix Bachok (4) COD Vivix Pengkalan Chepa (3) Collagen (4) COQ (1) cuci lantai (1) Daftar Ahli (2) demam (1) Demam Denggi (1) diebetis (1) EBM (1) ESP (11) ESP untuk Ibu Hamil (2) esp yang popular (3) Faktor Jerawat (1) faktor keputihan (1) faktor penyebab puting sakit (1) faktor suplemen lambat bertindak (1) Free Trip (1) fungsi vitamin (1) Garlic (1) Garlic Oil Rawat Batuk (1) Gastrik (1) gigitan nyamuk (1) GLA Complex (1) Gout (1) hamil (1) hb rendah (1) hemoglobin (1) Ibu Berpantang (1) ibu hamil (1) Ikan Kembung Masak Asam Pedas (1) Jana Pendapatan (1) jenis warna keputihan (1) Jerawat (1) join ahli (4) kawen (4) Kebaikan ESP (2) kebaikan mealshake. rawat asmaa (1) keburukan air masak pada bayi (1) kenapa esp shaklee (2) Kencing Manis. vivix (3) kentut faraj (1) keputihan (1) Kesihatan dan Kecantikan (1) khasiat esp shaklee (2) khasiat tembikai bagi ibu hamil (1) Khasiat Vivix (2) kolagen hot (1) kolagen Shaklee (2) Kolagen Shaklee Untuk Sakit Belakang (1) kolagen terbaik (1) kombinasi ESP (1) Krim Herbal Blend (1) krim serbaguna (1) Krim shaklee (1) Kulit Sensitif (1) kurang air masak (1) Kurus selepas bersalin (1) kurus sihat (1) makanan ketika alahan (1) makanan tambahan (2) Manfaat Detoks (1) Masker (1) masker vitamin E (1) Mealshake (3) mealshake untuk semua (2) menu tengah hari (1) menyusu bayi. Posisi menyusu (1) menyusu dengan betul (1) Mimpi Ngeri Ibu Menyusu (1) mop lantai (1) multi vitamin (1) Nutriferon (1) nutrisi lengkap (1) Nutriwhite (1) Omega (3) OMEGAGUARD (4) Oste (2) Ostematrix (3) otak cergas (1) pantang ais (1) penapis air (1) pencuci serbaguna (2) Pengedar Shaklee Bachok (9) Pengedar Shaklee Kota Bharu (6) Pengedar Shaklee Pengkalan Chepa (8) Penyusuan Eksklusif (1) Peppermint Ginger Plus (2) Performance Drink (1) Petanda bayi sudah turun (1) petua (2) Petua Bersalin (1) Phytocol-ST (1) Preggy moment (4) Pregnancy (4) Promo (3) Promo Disember 2014 (1) promo mealshake (1) promo vitamin C (2) Promo Vitamin E (1) promosi esp shaklee (6) PromoVivix (1) Prostat (1) Pudarkan Parut (1) Punca Jerawat (1) puting sakit ketika menyusu (1) Rambut gugur (1) ramuan kolagen shaklee (1) Ramuan Vivix (2) rasa loya ketika hamil (1) rawat air (1) Rawat Asma (1) rawat keputihan (1) Redakan Selsema (1) resdung (2) RESEPI ESP (1) Resepi puree (1) resepi simple (1) rose hips (1) Ruam (1) Ruam Hilang Dengan Herbal Blend (1) sakit gigi (1) sakit urat (1) sarapan lengkap (1) sarapan seisi keluarga (1) sebab susu kurang (2) Set Asas Ibu Hamil (1) Set bajet slim (4) Set Cantik (1) Set Ekzema Shaklee (1) Set Gout (1) Set hamil Shaklee (2) set kanak-kanak (2) Set Kehamilan (1) set kesuburan (1) Set Kulit Shaklee (4) Set Menyusu (2) Set Menyusu Bajet (1) set menyusu dan kurus (2) Set Menyusu Lengkap (1) Set Pantang (1) Set Pantang Shaklee (1) Set Perut Kempis (1) Set Rambut Shaklee (1) set resdung (1) Set Tulang Patah (1) shaklee (3) Shaklee Collagen Powder (1) Shaklee Kelantan (1) SID (1) Side Income (1) SIhat (1) Sirap Shaklee (1) Skincare Bebas Kimia (1) SLE (1) Stress (1) Sumber Omega (1) Suplemen Anak Bijak (2) supplemen penggalak susu badan (2) susu ibu (2) tembikai susu (1) Testimoni (3) Testimoni Kolagen Shaklee (1) testimoni set bajet menyusu (1) Testimoni Vivix Untuk SLE (1) Tips (2) Tips Anak Sukar Tidur (1) Tips Banyakkan Susu Badan (1) Tips Pemilihan Pam Susu (1) Title Bonus (1) trimester pertama (1) tumit pecah (1) Urus EBM Semasa Travel (1) Vitalea (2) Vitamin C (4) Vitamin C Sustained Released (2) vitamin cantik (1) vitamin dalam tembikai susu (1) Vitamin E (1) Vivix (9) Vivix Atasi Kencing Manis (1) water pitcehr (1) zat besi (1) Zinc Complex (2)
    Supplemen Sihat Store™ © . Designed by MaiGraphicDesign