Supplemen Sihat Store: 2017

11 May 2017

8 Manfaat Detoks

Kenapa Perlu Faham Dengan Proses Detoks

Seperti yang kita sedia maklum detoks merupakan cara untuk kita boleh mengurangkan toksik berlebihan dalam badan dan mengoptimumkan fungsi organ detoks dalam badan. Tahu tak cara nak detoks? Bagaimana cara untuk kita memastikan bahawa detoks ini betul-betul berkesan? Apakah antara sebab khusus anda perlu fokus dalam membersihkan tubuh badan. Kali ni, saya nak share dengan anda semua tentang MANFAAT DETOKS. Setiap orang perlu sangat detoks ni ye.

Tahukah Anda?

Membersihkan tubuh badan daripada toksik dan memenuhi kekosongan itu dengan nutrien yang teratur akan membuatkan minda inginkan makanan yang lebih berkhasiat.




KESAN POSITIF DETOKS 

Tubuh kita sering terdedah kepada toksin yang datang berpunca daripada persekitaran dalam aktiviti seharian kita, pemakanan yang bernutrisi rendah, dan juga tekanan dari gaya hidup kita sendiri. Pendedahan yang kerap boleh mengakibatkan kebolehan semula jadi tubuh kita menyingkirkan toksik terganggu. Ia mengakibatkan tompokan toksik dan mendorong kepada berbagai masalah kesihatan. Oleh itu, amat penting untuk kita melakukan detoks dengan kerap. Sekiranya kita mengikuti pelan detoks yang terancang, selamat dan elok boleh memberikan berbagai kesan positif dan antara yang terpenting adalah seperti:




1. PENGURANGAN BERAT BADAN




Toksin memberi kesan buruk kepada keupayaan tubuh secara semula jadi untuk membakar lemak yang mengakibatkan kepada penambahan berat badan. Yang bertanggungjawab dalam menjaga kilang lemak anda adalah gen pemberi signal, dan apabila toksik telah melekat kepadanya, ia akan membuatkannya kurang berfungsi lantas mengakibatkan lebih banyak lemak terkumpul. Lambat laun, sel lemak baharu ini akan dipenuhi oleh lemak dan toksin yang berlebihan menyebabkannya tidak dapat berfungsi dengan baik malah ia langsung tidak dapat membantu dalam menghasilkan tenaga dan hormon yang elok sebagaimana sel lemak yang baik sepatutnya berfungsi.


2. MELEGAKAN RASA KEMBUNG DAN SEMBELIT 





Pernah alami masalah macam ni? Bertapa dalam tandas berjam-jam lamanya. Perut kembung dah rasa macam orang mengandung.

Usus (termasuk kolon) membawa sisa dari tubuh badan, namun sebahagian dari sisa ini seperti makanan yang diproses, kurang serat dan telah diperhalusi, serta lemak yang tidak sihat ini boleh terkumpul secara perlahan-lahan dan membuatkannya tersumbat. Pengumpulan toksin ini biasanya mengakibatkan seperti berat susah diturunkan dan akan berasa kembung dan yang lebih teruk lagi ia akan mengakibatkan mudah mendapat penyakit seperti penyakit kolon juga kanser kolorektum.

Kolon adalah merupakan sistem kumbahan pada badan dan ia perlu dibersih serta dikosongkan bagi memastikannya berfungsi seperti biasa. Melalui detoks, kita boleh membersihkan kolon dan bukan sahaja melegakan masalah sembelit, ia juga mendorong kepada sistem pencernaan yang lebih sihat serta membuang sisa dan bahan kimia dari dalam tubuh



3. MEMBERI TENAGA 



Tubuh kita mempunyai organ yang melakukan detoks dengan sendiri bagi membuang toksin, namun ia memerlukan tenaga yang banyak untuk berfungsi! Jumlah tenaga yang digunakan bergantung kepada jumlah toksin yang diproses olehnya. Kurang tenaga akan mengakibatkan kita cepat berasa  letih dan ini merupakan tanda bahawa tubuh kita dipenuhi oleh toksin. Melalui detoks, ia membantu dalam menyokong organ ini untuk mengeluarkan toksin, memberikan tubuh kita lebih tenaga dan stamina untuk melakukan pelbagai perkara yang lebih menyeronokkan.



4. MENGURANGKAN NAFSU MAKAN 



Membersihkan tubuh dari toksin yang tidak sihat serta menggantikannya dengan makanan bernutrisi tinggi akan memberi signal kepada minda untuk menginginkan makan yang sihat dan bernutrisi. Ucapkan “selamat tinggal” kepada kafein, gula dan lemak!Bila lakukan proses detoks, pastinya keinginan pada makanan tidak berkhasiat hilang.


5. KULIT LEBIH CANTIK 




Kulit merupakan organ luaran yang terbesar dan ia melambangkan kesihatan dalaman kita. Kulit juga membantu dalam membuang toksin dan kotoran dengan cara berpeluh, dan apabila sistem serta kelenjar peluh kita dipenuhi dengan toksin, ia akan mendorong kepada pelbagai kondisi kulit yang tidak sihat termaksuklah jerawat.

Sekiranya toksin terkumpul dan tidak dibuang, lebih tinggi juga jumlah toksin yang terkumpul dalam darah. Lakukan detoks. Detoks dapat membuang toksin dari dalam badan dan apabila ia tidak lagi terkumpul, secara tidak langsung akan dapat lihat perubahan ketara pada kulit. Kulit menjadi lebih bersih, dan sihat. Siapa tak nak kan?



6. MENGURANGKAN TEKANAN 




Tertekan? Apa hubungkait antara toksin dan tekanan?
Apabila tubuh dipenuhi toksin, minda akan turut sama tertekan. Apabila toksin terbina dalam tubuh, kebolehannya untuk menyerap nutrien juga akan menurun dan tubuh badan semestinya tidak gembira dengan situasi seperti ini

 Ia benar-benar menakutkan dan akan mengeluarkan hormon yang digelar Kortisol untuk memberitahu “Apa masalah dengan badan ni?”

Jadi, jika kita telah mengeluarkan toksin, kita boleh beritahu semula kepada Kortisol untuk bertenang dan biarkan tubuh untuk hilangkan tekanan. Proses detoks dapat memperbaiki ketajaman minda dan membolehkan kita untuk mendapat tidur yang lebih berkualiti.



7. MENGUATKAN SISTEM IMUNISASI 


 

Tubuh yang terdedah dengan toksin dan radikal bebas juga terselit sekali, maka sistem imunisasi akan terjejas. Imunisasi yang terjejas boleh mengakibatkan keradangan. Detoks dapat membantu kita untuk menghindari toksin maka ia tidak membantu dalam membiakkan radikal yang boleh didapati melalui pelbagai cara, malah badan akan lebih fokus dalam memperkukuhkan lagi sistem pertahanan semula jadinya!

 
8. TIDUR LEBIH LENA 






Toksin, terutamanya besi berat, menggganggu keseimbangan sel normal dan menghasilkan radikal bebas. Ianya mengakibatkan hormone tidur meningkat dan mengganggu corak tidur dan kadangkala mendorong kepada masalah insomnia. jalan terbaik untuk atasi masalah ini ialah dengan aktiviti membuang besi berat dari sistem badan kita. Dengan mendetoks dapat membantu badan kita untuk set semula corak tidur kita dan menikmati tidur yang lena dan rehat yang lebih berkualiti.

Selamat Berdetoks!



10 May 2017

Bagaimana Untuk Amalkan Cara Hidup Sihat

Kesedaran untuk hidup secara sihat mungkin belum mencapai tahap yang memuaskan di kalangan masyarakat kita hari ini. Bukan semua tapi ada sesetengahnya tidak peduli tentang gaya hidup seharian. Di media massa, selalu kita tengok pelbagai kempen untuk menarik minat masyarakat agar mengamalkan gaya hidup sihat.

Kenapa?

Bila kita mengamalkan gaya hidup yang sihat, banyak benda kita boleh elak. Terutamanya hal berkaitan dengan tahap kesihatan. 

ADAKAH ANDA TAHU SAINS TELAH MEMBUKTIKAN BAHAWA IANYA TIDAK MUSTAHIL UNTUK KITA MENJALANI KEHIDUPAN YANG LEBIH SIHAT DAN LAMA?

Tubuh yang sihat bermula dengan kesihatan sel-sel tunggal itu sendiri.   Makanan yang diambil untuk sel-sel ini akan menentukan kesihatan dan kesejahteraan secara keseluruhan serta memberi kesan yang dramatik apabila usia anda semakin meningkat. Walau bagaimanapun, sel-sel anda akan terus mengalami kerosakkan akibat pendedahan persekitaran harian, tekanan bahkan melalui makanan yang menghasilkan radikal-radikal bebas.

Radikal-radikal bebas ini memberi kesan buruk bagi tubuh dan menyebabkan sel-sel kita menjadi semakin lemah dan tidak berfungsi, seterusnya menyebabkan tindak balas keradangan yang boleh menyumbang kepada penuaan selular.

Bagaimana penuaan sel ini boleh diatasi?

Keupayaan Polyphenols





Terdapat satu penyelesaian untuk mencegah penuaan selular ini. Resveratrol dan polyphenols telah terbukti berupaya meneutralkan radikal-radikal bebas toksik untuk melambatkan proses penuaan di peringkat selular.

Polyphenols adalah sekumpulan fitokimia yang terdapat pada tumbuhan dan buah-buahan yang memberi mereka warna serta pada masa yang sama melindunginya daripada penyakit.

Gabungan resveratrol dan polifenol terkandung dalam vivix.



Kajian makmal mendapati bahawa campuran polifenol terhadap 4 bahan-bahan ini boleh:

•    Membantu sel-sel anda melindungi  dan membaiki DNA serta memerangi  radikal bebas, memastikan sel-sel akan  sentiasa sihat

•    Mengoptimumkan prestasi sel dengan melambatkan pembentukan protein AGE (Advanced Glycation End-Product). Protein AGE dikenali sebagai penyebab  kepada sikap tidak bertoleransi glukosa dan penuaan selular.

•    Meningkatkan tenaga selular, membantu memperbaharui dan menyegarkan semula sel anda.

•    Meningkatkan kesihatan Telomeres, yang merupakan sebahagian penting daripada sel anda






TELOMERES


Telomeres adalah topi pelindungan daripada DNA. Panjang Telomere merupakan faktor peramal untuk kesihatan dan umur yang panjang.

KESIHATAN SEL AMAT PENTING

Bila sel kita sihat, secara tidak langsung kita akan rasa muda. Muda tidak kira umur berapa. Kesihatan dalaman akan menyerlahkan keserian atau aura luaran. Di samping itu, badan juga akan kekal bertenaga sepanjang hari.

Selain itu, tahap kesihatan juga dapat ditingkatkan, mencapai kesihatan yang optimum, mempunyai imuniti yang lebih kuat dan berupaya mengurangkan risiko kesihatan berkaitan umur untuk kehidupan di masa akan datang. Dan juga bila sel sihat ianya sekaligus akan mengekalkan berat badan yang sihat dan meningkatkan fungsi sistem detox anda.

Penuaan memang tidak dapat dielakkan, tetapi pilihan harian yang kita buat setiap hari untuk penjagaan diri sendiri boleh melambatkan proses penuaan dan meningkatkan kemungkinan kehidupan yang panjang, gembira dan sihat.  Kita boleh memilih untuk mengambil pendekatan pelindungan penuaan dengan mengamalkan diet yang kaya dengan polyphenols dan resveratrol.

Bagaimana Nak Bagi Sel Sentiasa Sihat?

Saya selalu syorkan, amalkan VIVIX. Vivix satu-satunya produk yang boleh menyihatkan sel hinggan peringkat DNA. Terlalu banyak kebaikan vivix ni. Malah vivix juga adalah produk shaklee yang telah dipaten. maknanya eksklusif untuk shaklee sahaja



Jika anda berminat dan ingin mencuba vivix, boleh dapatkan dengan saya, pengedar sah shaklee. Konsultasi akan diberikan secara eksklusif buat pelanggan saya.

Hubungi : 013-3688825

9 May 2017

Kenapa Perlu Join Shaklee?



Hari ini saya nak ajak awak semua..pembaca setia yang sudi singgah kat blog saya ni, yang sedang mencari bisnes untuk dijadikan sebagai pendapatan sampingan atau tetap, untuk sertai kami dalam bisnes ni.

Berbisnes Shaklee dengan GROUP SHAKLEE NO 1 DI MALAYSIA!

Perkara pertama dalam memilih bisnes ialah PEMILIHAN MENTOR.  Mentor yang baik akan membawa awak2 kepada kejayaan dunia akhirat. Mentor yang sebaliknya? Naudzubillah.
Bukan MLM yang jenis goyang kaki. Dalam Shaklee, siapa buat dia dapat. Nak bonus gemuk, gempak...kerja wajib la kena setimpal. Kan?

Jadi saya nak terangkan kelebihan berbisnes Shaklee dengan group saya:

1. COACHING ONE TO ONE

Sekiranya awak serious membina empayar bisnes, saya akan bimbing awak secara personal.

2. SISTEM DAN SILIBUS TERSUSUN

Saya akan bimbing awak untuk melangkah satu persatu, apa yg perlu awak buat untuk bisnes Shaklee.

3. MENTOR YANG BERPENGALAMAN

Saya sudah hampir 5 tahun mengamalkan dan berbisnes Shaklee. InshaAllah dapat menjawab segala persoalan awak dan sama-sama berlari ke puncak jaya.

4. SENTIASA AVAILABLE 24 JAM

Saya sentiasa sedia membantu awak di setiap masa awak perlukan. Kerana kita boleh online 24 jam.

5. MENTOR YANG POSITIF DAN PROAKTIF

Saya pastikan ahli-ahli group saya mendapat info dan tips terbaik. Oleh itu saya akan sentiasa gigih berkongsi ilmu-ilmu yang saya pelajari dengan awak.

6. TUKAR GAYA HIDUP KE LEBIH POSITIF

Awak jarang membaca? Awak banyak hutang? Awak selalu tertekan? Semuanya akan saya bantu untuk awak selesaikan.

Contact saya dgn kadar segera kerana saya membuka peluang untuk 10 orang sahaja kali ini untuk saya bimbing hingga berjaya menjana 4 angka dalam masa 6 bulan.

ANDA PERCAYA ANDA BERJAYA.
NAK SAHUT CABARAN SAYA?

Hubungi :

013-3688825

28 Apr 2017

Cerahkan Kulit Dengan 5 Langkah Mudah

Nak kulit cantik, cerah memang idaman setiap orang. Tambahan pulak gadis-gadis dan wanita kan? Dorang ni memang tak boleh nak dipisahkan dengan kecantikan. Itu yang ada yang terlalu obses untuk cerah cantik sehinggakan mengambil langkah paling mudah dan ada kesan sampingan. Yang ni kita tak mau. Mungkin cerah seawal 3 hari, tapi kesan masa depan kita tau. So, moral dia nak cerah pun kena hati-hati ye. Orang yang berkulit gelap bukan tak cantik, janji kulit muka bersih. Pasti menawan jugak. Setuju?

Ok, kali ni saya nak kongsikan 5 langkah mudah untuk membantu pencerahan kulit wajah. Ianya boleh menggunakan bahan semulajadi. Bahan-bahan yang sebenarnya ada kat rumah kita je pun.

5 LANGKAH MUDAH MENCERAHKAN KULIT

1. Masker Yogurt Dan Madu


Kenapa yogurt dan madu?
Yogurt mengandungi enzim yang boleh memutihkan kulit dengan lembut. Madu pula mempunyai ciri-ciri pelembapan dan anti bakteria. Jadi apabila kedua bahan ini dicampur bersama, ianya akan  menghasilkan masker yang menyihatkan.

Bagaimana nak buat?

Campurkan satu bahagian madu dan satu bahagian yogurt, kemudian sapukan campuran tersebut ke seluruh muka dan tubuh anda. Biarkan selama 15 minit, kemudian bilas dengan air suam.Kalau saya, ada ESP (soya shaklee) kat umah, tambah esp satu sudu sekali. Nanti lepas bilas, kulit akan rasa tegang je...hihi

Dan satu lagi, pastikan anda guna yogurt biasa tanpa gula. Yogurt yang bergula atau berperisa akan menjadi terlalu melekit.

2. Masker Tomato


Tomato mempunyai lycopene iaitu antioksidan bagus untuk kulit dan melindungi kulit dari sinaran UV. Dan juga mengandungi vitamin C yang sudah tentu baik untuk kulit

Setiap malam, sebelum tidur cuba bermasker dengan tomato. Hancurkan tomato bagi halus dan lekapkan di muka serta leher. Biarkan dalam 10 minit. Basuh dengan air suam

3. Kentang


Kentang memiliki sifat pemutih semulajadi serta kaya dengan vitamin C. Ianya juga berfungsi untuk menanggalkan sel-sel kulit mati. Jadi, boleh juga amalkan pemakaian masker kentang. Seminggu dua kali.

Buang kulit kentang, blend dengan sedikit air. Dapat tekstur elok untuk masker, bolehlah sapu di muka. Seperti masker lain jugak, biarkan beberapa minit sehingga kering. Kemudian basuh dengan air suam.

4. Beras



Yang ni selalu saya buat. Dari zaman anak dara lagi. Sangai beras sehingga warna berubah menjadi kekuningan. Masukkan dalam blender, blend sampai halus. Kemudian boleh campurkan susu tepung dan bancuh dengan sedikit air. Agak-agak dah sesuai untuk di sapu kat muka, boleh sapu sebagai masker di keseluruhan muka. Jangan lupa basuh muka sebelum tidur ye.

5. Vitamin C

Langkah paling mudah. Amalkan vitamin C setiap hari. Pemilihan vitamin C juga sangat penting agar manfaat vitamin tersebut dapat kita nikmati. Banyak sangat vitamin C di pasaran kini. Ada yang serbuk, ada yg jus..dan ada juga yang tablet. Paling penting, pilih vitamin yang semulajadi, bukan sintetik.

Vitamin C yang terbaik dan berbeza dengan vitamin C lain ialah SUSTAINED RELEASED VIT C Shaklee

Vitamin C ni bersifat pelepasan berperingkat yang mana khasiat vitamin itu sendiri akan dilepaskan setiap 100mg satu jam. Macam yang kita tau, vitamin C antara vitamin larut air. Jadi, kalau badan tak serap, yang selebihnya akan keluar melalui urin

Bestnya vitamin C Shaklee ni, bila dah dia lepas setiap jam...badan akan dapat bekalan vitamin C secukupnya. Dan ianya bersifat semulajadi, tiada kesan sampingan.



Ok, dah kongsi tip. Boleh cuba ye kesayangan. Jika ada yang berminat dengan vitamin C, boleh dapatkan dari saya. Pengedar Sah Shaklee anda. Konsultasi terbaik buat pelanggan saya.


Hubungi : 013-3688825
Noor Asiah
 

7 Mar 2017

Rahsia Ajaib Vivix Sembuhkan Tulang Patah Akibat Kemalangan

Malang tidak berbau. Itulah yang boleh digambarkan bila kita mengalami kemalangan. Bukan kita pinta, tapi bila dah tertulis akan terjadi, kita kena jugak. Dalam berhati-hati, kadang-kadang kita terpalit sama.

Kes terbaru yang masih segar dalam kepala ni dimana sekumpulan remaja berbasikal di rempuh sebuah kereta di Johor. Ya Alllah, terkejut membacanya. Semoga keluarga semua yang terlibat sabar dan kuat kan semangat untuk melalui dugaan ini. Salam takziah buat yang pergi menghadap Ilahi dan semoga cepat sembuh buat adik-adik yang cedera.

Ada yang mengalami cedera ringan, parah dan tidak kurang juga yang mengalami patah atau retak tulang. Kali ini saya ingin kongsikan cara merawat tulang patah dengan vivix. Bagaimana vivix membantu?

Tulang yang retak atau patah boleh disembuhkan semula untuk kembali normal. Ada cara rawatannya sama ada tradisional atau moden.

Kebiasaannya doktor akan simen di kawasan yang patah untuk mengelakkan pergerakan yang banyak serta membantu sel tisu untuk tumbuh semula.



JENIS-JENIS PATAH

Patah boleh diklasifikasikan kepada beberapa jenis iaitu :

1) Patah Tertutup
    - kulit permukaan tidak luka

2) Patah terbuka
    - Terdapat luka yang mendedahkan keretakan tulang

3) Patah berkomplikasi (melarat)
    - Kecederaan melibatkan tulang dan organ lain seperti otak, paru-paru dan lain-lain

4) Patah Ranting Muda
    - Biasa terjadi pada kanak-kanak

5) Patah Penghancuran
    - Tulang patah lebih pada dua

6) Patah Simple
    - tulang patah dua sahaja

Proses untuk sembuh semula bagi tulang yang patah ada dalam 5 peringkat:

1. Selepas 72 jam pertama – Inflammasi dan pembekuan darah
2. Hari ke 2 hingga minggu ke 2 – Pembentukan tulang lembut
3. Dalam masa 2 hingga 6 minggu – Tulang keras terbentuk
4. Dalam 3 hingga 6 bulan – Proses penyambungan (union)


Tulang boleh sembuh dengan sendiri, cumanya mengambil masa yang agak lama. Selain itu, perkara yang perlu diambil perhatian ialah saluran darah. Saluran darah perlu aktif dan lancar di bahagian tulang yang retak ataupun patah. Ini untuk memastikan segala nutrisi yang diambil dapat bertindak dengan lebih cepat lagi bagi proses pemulihan dibahagian tersebut.

Nak tak tahu macam mana kita boleh rawat dan tulang patah akan sembuh dalam masa yang singkat?

Kat sini pentingnya pengambilan nutrisi tambahan bagi menampung nutrisi yang tidak cukup yang badan perlukan. Tubuh kita sendiri tak mampu nak hasikan nutrisi yang diperlukan oleh tulang, maka kita sangat memerlukan pengambilan nutrisi untuk memulihkan tulang yang patah tersebut. 
Nutrisi sangat penting bagi melancarkan lagi proses penyembuhan dan di dalam Shaklee terdapat set Vitamin yang dicadangkan dan boleh membantu masalah tulang patah.



SET TULANG PATAH

Antara supplement yang boleh diambil untuk masalah tulang patah adalah:
  1. Vivix
    Vivix merupakan antioksidan terbaik yang mampu membaik pulih sel tubuh badan sehingga ke peringkat DNA. Jika DNA kita sihat, maka keseluruhan badan kita juga akan sihat.
    .
  2. Ostematrix
    Unsur yang diperlukan dalam pembentukan tulang adalah Kalsium. Kalsium adalah nutrisi yang bertanggungjawab untuk menjaga tulang agar tetap sihat. Kalsium yang bagus adalah didatangkan bersama Vitamin D dimana ia bertindak menyerap kalsium secara maksimum. Secara tak langsung ia membantu mempercepatkan proses pemulihan dan penyembuhan tulang. Pembentukan tulang lembut atau kerasa sangat memerlukan kepada kalsium yang tinggi bagi memastikan penghasilan sel tisu yang baru untuk tulang.
    .
  3. Energizing Soy Protein (ESP)
    Protein sangat diperlukan untuk mereka yang patah tulang sebab anggota badan kita terdiri daripada protein. Tulang salah satunya diperbuat dari protein. ESP diperlukn untuk mempercepatkan pertumbuhan sel-sel tulang yang telah tercedera atau mati akibat patah. Protein sangat penting untuk pembentukan tisu-tisu yang baru dan bertindak secara tak langusng membawa nutrisis serta sel-sel penyembuhan ke tempat yang cedera. Kiranya protein ni salah satu agen pengangkut nutrisi lain bagi membantu proses penyembuhan tulang yang patah.

     
Berapa lama masa diambil untuk menampakkan kesan pemulihan??
Cadangan saya, semua vitamin diatas perlu diambil secara konsisten sekurangnya selama 3bulan. Ini kerana dalam masa 3 bulan ini adalah untuk sel dalam badan akan bertukar ataupun diperbaharui. Jadi, sel-sel yang mati akibat tulang patah akan diperbaharui dalam masa 3 bulan bagi menggantikan sel-sel yang dah mati.

Bukan untuk tulang patah semata, untuk kesan bagi masalah lain sekalipun.. tempoh 3 bulan perlu diberikan bagi badan untuk melihat tindak balas badan terhadap suplemen. Jadi, kena konsisten la pucuk pangkalnya.

Di sini, saya kongsikan beberapa testimoni yang mebggunakan set tulang patah Shaklee. Dan alhamdulillah serasi serta cepat sembuh







Ingin dapatkan Set Tulang Patah? Boleh hubungi saya di 013-3688825.

15 Feb 2017

Masalah Kesuburan Lelaki Menggamit Mimpi Ngeri

Kehidupan berumah tangga pasti sedikit suram tanpa kehadiran cahaya mata. Tambahan pulak jika sering dibuat perbandingan dengan orang lain

Tahukah anda situasi ini mendorong kepada pelbagai masalah lain. Stress, hilang keyakinan diri dan juga boleh membawa kepada punca pergaduhan suami isteri.

Jika kebiasaan masyarakat melihat dari sudut isteri yang bermasalah, namun tanggapan ini tidak benar sama sekali. Jangan hanya menghukum sebelah pihak selagi kita tidak tahu punca sebenar.

Ketidaksuburan boleh berlaku pada isteri dan juga suami. Kali ini saya ingin menyentuh tentang masalah kesuburan bagi kaum lelaki dan bagaimana cara merawatnya.

Kebiasaan masalah tidak subur disebabkan oleh saluran tersumbat

Sama juga dengan mati pucuk. Situasi di mana saluran tersumbat.

Bagi kaum lelaki, masalah ini menjadi mimpi ngeri. Hilang keperkasaan di mata isteri. Nak biar atau nak rawat??

BAGAIMANA CARA UNTUK ATASINYA

Para suami boleh mencuba tonik ajaib dari Shaklee. Kat luar sana berlambak produk untuk kes-kes macam ni, tapi kena ingat, selamat atau tidak.

Daripada kita mencuba sesuatu produk yang belum tentu selamat dan berkesan, apa kata ambik produk yang memang dah terbukti selamat. Malah diuji secara klinikal tahap keberkesanannya.


Vivix Bantu Suami Kembali Tersenyum

Agak-agak bagaimana vivix boleh bertindak?

Vivix merupakan cecair botani yang kaya dengan resveratrol. Ibu segala antioksida.

Jadi resveretrol meningkatkan pengeluaran nitrik oksida. Nitrik oksida ni bantu salur darah mengembang, dan memudahkan laluan di bahagian itu (tak tersumbat)

BAGAIMANA VIVIX MEMBANTU masalah lelaki yg mati pucuk?

Selalunya bila bagitau ada masalah mati pucuk, terus ada yang syorkan cuba viagra. Hebat sangat ke viagra ni. Mana hebat dengan vivix..hihi


✅sebelum tu, tau tak cmana cara viagra bertindak?

➡️viagra bertindak dengan meluaskan salur darah area xxxx tu

✅jadi untuk vivix, bagaimana  resveretrol bertindak seperti viagra ni?

➡️resveretrol meningkatkan pengeluaran nitrik oksida. nitrik oksida ni bantu salur darah mengembang, dan memudahkan laluan di bahagian itu (tak sumbat)

➡️kalau viagra ni dia expand salur darah yg kecik je tapi resveretrol boleh buat lebih dari tu, hingga arteri utama

➡️bila takde masalah tersumbat bahagian salur darah kt situ, maka mati pucuk boleh dibantu dengan vivix

Ada berani abang2 sado sahut cabaran. Atasi masalah kesuburan dan mati pucuk dengan vivix




Hubungi saya untuk penjelasan lanjut :
013-3688825

17 Jan 2017

Vivix Bantu Pesakit SLE Untuk Lebih Sihat

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Pernah dengar tak pasal SLE? Saya pertama kali dengar term ni masa study kat politeknik dalam tahun 2001. Salah seorang pensyarah saya ketika itu menghidap SLE. Pada masa tu, just dengar je cerita beliau, tapi tak pernah nak kaji lebih lanjut pasal penyakit ni.

Sekarang ni dah terjebak dengan dunia Shaklee, dunia vitamin dan secara tidak langsung pelbagai pertanyaan tentang penyakit akan saya dapat setiap hari.

Begitu juga dengan SLE ini. Hari ini dapat mesej dari seorang abang mengatakan beliau ingin mencuba vivix untuk adiknya yang menghidap vivix.

Apa sebenarnya SLE ni?

SLE merupakan sejenis penyakit auto imun di mana sistem imun seseorang menyerang tubuh badannya sendiri. SLE atau systemic lupus erythematosus juga di kenali sebagai LUPUS.

Lupus adalah radang kronik yang disebabkan penyakit auto imun dan terjadi apabila tisu badan diserang oleh sistem keimunan tubuh.

Sistem imun adalah sistem dalam tubuh yang sangat kompleks, direka bagi menentang ejen jangkitan penyakit seperti bakteria dan bendasing yang masuk ke tubuh. Bagaimanapun, bagi pesakit lupus, mereka menghasilkan antibodi abnormal dalam darah yang mensasarkan tisu dalam tubuh sendiri.

Disebabkan antibodi dan sel pengiring radang boleh membabitkan mana-mana tisu dalam badan, lupus berpotensi menjejaskan mana-mana kawasan tubuh. Lupus boleh menyebabkan penyakit kulit, paru-paru, jantung, buah pinggang, sendi atau sistem saraf.


Simptom utamanya sakit sendi, keletihan, ruam kulit dan demam sama seperti kebanyakan penyakit biasa. Buat masa ini pesakit lupus tidak dapat diubati dan mungkin boleh membawa maut. Boleh tengok gambar di bawah, ini antara simptom-simptonnya.


Sakit sendi



Ruam di muka berbentuk 'butterfly'



Kerap demam

Antara gejala lain adalah seperti :
  • Sakit dada ketika menarik nafas panjang.
  • Kelenjar menjadi bengkak.
  • keletihan yang berlebihan.
  • Keguguran rambut yang luar biasa (terutama di atas kepala).
  • Jari tangan atau kaki menjadi pucat atau berwarna ungu kerana kesejukan atau tekanan.
  • Sensitif terhadap matahari.
  • Sel darah rendah.
  • Kemurungan, sukar menumpukan perhatian atau masalah ingatan.
  • Ulser mulut.
  • Sawan tanpa sebab.
  • Masalah mental.
  • Keguguran yang kerap.
  • Masalah buah pinggang

Lupus adalah penyakit yang menyerang individu berusia 15 hingga 44 tahun. Kebanyakan pesakit Lupus adalah wanita. Mereka biasanya diserang lupus pada usia kesuburan.
 

    Rawatan Lupus



    Tiada rawatan kekal untuk masalah lupus. Sebaliknya mendapatkan rawatan bagi mengurangkan simptom dan melindungi organ yang merosot fungsinya disebabkan radang atau tahap aktiviti auto imun dalam tubuh. Ubat-ubatan yang diberi biasanya bergantung pada simptom dan organ yang terjejas.


    Namun, bagi pesakit lupus, sebagai rawatan alternatif boleh mengambil vivix.


    • Vivix merupakan suplemen terbaik buat pesakit SLE
    • Vivix membantu mengurangkan keradangan bagi pesakit SLE
    • Vivix mempunyai kandungan antioksidan yang tinggi di mana berfungsi untuk merencatkan sel serta DNA tidak sihat
    • Pengambilan vivix secara konsisten mampu membaikpulih kerosakan sel dan DNA badan sekaligus meningkatkan tahap kesihatan secara menyeluruh


    PESAKIT SLE MAMPU TERSENYUM BILA CONSUME VIVIX


    Sepertimana yang kita maklum, SLE ni tiada ubat khusus. Namun, sehabis usaha boleh kita ambik bagi atasinya. Bergantung kepada ubat semata boleh menyebabkan komplikasi lain seperti kerosakan buah pinggang. Ini antara testimoni dari pesakit SLE









    Jika ada di kalangan anda yang menghadapi masalah ini, boleh war-warkan tentang vivix Shaklee ni. Nilai kesihatan yang tersangat bernilai inshaAllah akan terasa terbayar dengan vivix






    Sekian perkongsian buat kali ini. Jangan lupa share okey!




    Dan untuk dapatkan vivix, boleh terus berhubung dengan saya.




    HUBUNGI : 013-3688825

    15 Jan 2017

    Vivix?? Apa tu?? Best Sangat Ke Sampai Semua Cerita Pasal Vivix


    Sebelum berceloteh panjang lebar...meh saya kongsikan secara amnya apa itu Vivix?

    Vivix adalah minuman campuran botani yang merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol.

    Resveratrol + Polifenol = Vivix

    Polifenol?
    Apa pulak ni???

    Polifenol ni pulak ialah
    🌸 mempunyai khasiat antioksidan yg tinggi dan sel anti-penuaan semulajadi.
    🌸 bahan aktif dalaamm tumbuh-tumbuhan dan buah-buahan yg memberikan warna dalam buah dan tumbuhan.
    🌸 melindungi penyakit dan jangkitan

    Setel polifenol...jom kita review pasal Resveratrol pula

    🌸 resveratrol ialah salah satu polifenol yang kuat

    ✅ lebih 2500 kajian dilakukan keatas resveratrol yang memberi pelbagai manfaat kesihatan yang luar biasa.


    So dalam Vivix ada 4 bahan utama yang mempunyai polifenol dan resveterol dalam bahan tersebut.

    ✅ Polygonum cuspidatum.

    🌟 Dikenali sebagai knotweed Jepun
    berasal dari asia, banyak ditemui di Amerika Utara dan eropah


    ✅Anggur Muscadine

    🌟 Satu-satunya anggur yang mempunyai lebih dari satu kromosom.
    Saintis membuat kajian di mana keadaan ini dapat mengukuhkan lagi profil polifenol.

    ✅Elderberi Eropah

    🌟 Mengadungi flavanoids yang mempunyai ciri antioksidan yang kuat. Dapat mengukuhkan sistem imunisasi badan kita.

    ✅Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol

    🌟 Sumber terbaik vitamin A
    yang mengandungi phytokimia termasuk caretenoids, phenolics, polyacetylenes, isocumarins dan sesquiterpenes. Mengandungi anthocyanins yang merupakan sumber antioksidan yang tinggi


    Fungsi Vivix?

    Seperti kita tahu Vivix ni banyak sangat benefits!! Banyak! Nak ikhtiar untuk apa...sebut je vivix..pasti ada kebaikan tersendiri yang boleh kita relete dengan penyakit tersebut

    Kenapa Vivix ni sangat HEBAT??


    Haaa ni la sebab dia, kena tahu asas Vivix.

    Fungsi utama Vivix :-

    ✅ membaiki sel DNA
    ✅ mengurangkan inflamasi
    ✅ meningkatkan penghasilan tenaga
    ✅ mengelakan akumulasi protein AGE (ini merupakan salah satu punca diabetes dan penuaan)

    Bagi nak senang faham lagi..vivix ni bagus untuk :-

    😇 Vivix bagus untuk anti-aging
    😇 Vivix bagus untuk peningkatan tenaga
    😇 Vivix bagus untuk kawal gula dalam darah bagi penyakit kencing manis/diabetes
    😇 Vivix bagus untuk penyembuhan luka

    Dan macam-macam lagi la kebaikan vivix dari segi kesihatan dan kecantikan

    Ok sebelum tu, baru- baru ini super upline ada wat live video...sharing pasal salah satu fungsi vivix yang mungkin ramai belum alert. Satuu fungsi utama Vivix juga

    Untuk melindungi kesihatan Telomere!! TELOMERE? TELOMERE?

    Term apa plak ni...dah kena jadi pelajar balik...banyak term kena tahu..hihi

    Antara fungsi utama Vivix ialah untuk melindungi kesihatan Telomere.

    Ape tu telomere? Korang pernah dengar tak telomere ni?

    Telomere ni ada dekat DNA manusia.

    👉 Saintis buat kajian masa kita lahir telomere kita panjang. Tapi bila kita makin dewasa telomere kita makin pendek.

    ✅ Orang yang telomere pendek mudah dijangkiti penyakit berbanding dengan orang yang mempunyai telomere panjang.

    ✅ Telomere akan menjadi semakin pendek/rosak apabila umur semakin tua dan sel/dna akan hilang perlindungan.

    ✅ So, jika sel mati maka senang dapat serangan radikal bebas yang mana boleh menyebabkan risiko mendapat penyakit seperti jantung, darah tinggi serta penyakit kronik yang lain.


    Berdasarkan landmark study shaklee, menunjukkan telomere pengguna shaklee, 11% lebih panjang berbanding mereka bukan pengguna shaklee.
    Bukan auta ye...FAKTA


    Ape yang membezakan vivix dengan product lain??

    ✅ All natural
    ✅ Patent - takkan sama dengan market lain. HANYA SHAKLEE je ada vivix
    ✅ Clinically tested ke atas kandungan bahan-bahan
    ✅ Ekslusif untuk shaklee

    So hebat tak Vivix ni?? Memang hebat sangatlah,itu yang ramai dok berebut cari vivix. Sekali cuba pasti jatuh hati

    Seperti biasa, sebagai salah seorang pengedar..memang takkan lari dari segala macam pertanyaan dari pelanggan. Antara yang sering ditanya mengenai vivix ialah :

    👉 Berapa banyak resveratrol yang terdapat dalam VIVIX?

    Jawapan: Setiap hidangan Vivix mengandungi 100mg resveratrol. Ekstrak resveratrol ini mengandungi 98% resveratrol semulajadi. Khasiat Vivix ditambah dengan anggur muscadine, satu-satunya anggur dengan kromosom ekstra.

    👉 Bagaimanakah pengambilan VIVIX?

    Jawapan: Ia boleh diambil setiap hari, SEBELUM sarapan atau SEBELUM tidur malam

    Jumlah pengambilan adalah 1 sudu teh setiap hari.

    👉 Kalau customer ada makan ubat hospital, bagaimana pula cara pengambilan vivix? Ubat tadi kena ambik lagi atau tak?

    Ya, ubat masih perlu diambil atas nasihat doktor, tetapi untuk pengambilan vivix mestilah mempunyai jarak masa pengambilan sekurang-kurangnya 2 jam. Lagipun kena ingat yang vivix ni bukan ubat, ianya adalah makanan tambahan sahaja.


    👉 Ayah saya ada kanser, sudah dalam 2 bulan ambik Vivix. Tapi still sama? Macam mana?

    Vivix ini sangat bagus untuk penyakit kanser. Kanser ni bukan sehari dua dah ada dalam badan, dah lama dan teruk baru nampak.

    So Vivix akan slowkan process jadi teruk di mana akan merencatkan sel kanser. 
    Tapi semestinya amik masa sebab nak kena betulkan balik sel DNA semua tu. Sebaiknya teruskan pengambilan dengan mendapat konsultasi yang betul.







    Sering juga saya tekankan pada pelanggan tersayang, bahawa :

    🌹Vivix ni mempunyai kandungan antioksidan yang tinggi, jadi tidak disarankan untuk ibu mengandung dan juga menyusus.

    🌹 Walaupun ambil Vivix,ubatan hospital jangan pandai-pandai tak nak makan.

    🌹 Vivix ni juga elok untuk detoks, buang toksin dalam badan. Bila terlalu banyak toksin dalam badan, memang ada orang akan mengalami tindak balas pembuangan toksin dan akan dapat simptom healing crisis.
    Macam demam atau pening
    Tapi jgn risau simptom ni tak lama 😊
    Ini menunjukkan badan sedang 'adjust' keserasian untuk menyerap suplemen.

    Nak tahu lagi berkaitan Vivix?
    Boleh Whatsapp 013-3688825

    Macam dalam entri lepas-lepas...dah saya war-warkan bulan ni vivix ada offer

    Offer untuk koraaaang 👉 Beli 2 vivix, Off 5% tau. Beli 6 PERCUMA 1 vivix untuk korang.



    Cepat dapatkan sebelum terlambat



    HUBUNGI : 013-3688825



    12 Jan 2017

    COD Vivix Dan Beli Vivix Shaklee Di Bachok, Pengkalan Chepa

    Assalamualaikum semua

    Berita tergempar. Memang berita yang sentiasa di nanti oleh penggemar vivix, malah bagi mereka yang baru nak mencuba vivix.



    Bagi yang nak dapatkan vivix secara COD, boleh dapatkan daripada saya. Untuk kawasan sekitar Bachok dan juga Pengkalan Chepa.

    Vivix digemari bukan sebab satu manfaat, malah ianya membantu meningkatkan kesihatan secara menyeluruh. Sebagai suplemen yang mampu merawat dan baik pulih sel hingga peringkat DNA.



    Kebaikan Vivix Shaklee
    • Menggalakan proses penuaan yang sihat
    • Membantu mengelakkan kanser 
    • Mengurangkan risiko penyakit jantung
    • Mengurangkan komplikasi diabetis
    • Meningkatkan kesihatan arthritis dan menyokong kesihatan sendi serta  melindungi saraf
    • Mengurangkan insiden penyakit nyanyuk
    • Membantu masalah kesuburan suami isteri
    • Membantu memulihkan penyakit stroke
    • Meningkatkan kesihatan imum badan
    • Menggalakan kesihatan keseluruhan

    Jadi jika ada di antara anda yang berada di sekitar kawasan Bachok serta Pengkalan Chepa dan ingin  mendapatkan Vivix, boleh hubungi saya terus melalui Whatsapp: 013-3688825 untuk pembelian dan COD Vivix. InsyaAllah stock sentiasa tersedia dan COD dapat dibuat dengan segera.

    Yang berada di luar kawasan saya COD jangan risau. Setiap hari ada penghantaran Vivix melalui Kurier tanpa sebarang caj tambahan atau caj pos. InsyaAllah dalam masa 2 hari, Vivix telah pun sampai ke tangan anda

    Jangan lupa ye..dapatkan vivix anda sekarang!!


    HUBUNGI : 013-3688825

    11 Jan 2017

    Cara Beli Vivix Dengan Mudah, Jimat dan Menguntungkan

    Assalamualaikum

    Selamat Sejahtera

    Ramai dok cari vivix sekarang ni. Vivix ni dah macam satu fenomena. Sana sini ada yang bertanyakan pasal vivix. Kenapa? Kenapa ianya sangat hot?

    Sebenarnya ramai lagi yang memerlukan vivix untuk masalah kesihatan. Vivix ni merupakan antioksidan terbaik untuk pelbagai sakit kronik. Kira dalam satu botol tu pelbagai manfaat yang dapat.Vivix ni dia boleh rawat hingga peringkat sel. Kebanyakan sakit kronik berpunca dari sel yang rosak. So, nak repair sel tersebut, amalkan vivix merupakan satu altenatif terbaik.

    Tahukan anda, anda kini boleh dapatkan vivix dengan mudah, murah, jimat dan menguntungkan. Bagaimana??

    Haaa meh sini nak kongsi.

    Untuk pembelian yang MENGUNTUNGKAN, ada dua pilihan buat anda :

    1) Sebotol vivix harganya RM475 tetapi jika anda mahukan penjimatan, boleh terus join ahli dengan yuran pendaftaran RM69. Dan bila dah join ahli, secara otomatik akan nikmati harga vivix dengan harga ahli iaitu jauh lebih murah dari RM475 tadi

    2) Buat pembelian dua botol vivix, dengan harga RM805.60. Sekaligus akan dapat nikmati KEAHLIAN PERCUMA dan juga CASH REBATE dalam RM30++

    Bagi rebut peluang keemasan yang perlu anda rebut, bulan ini merupakan bulan promo untuk vivix, jadi tentunya lagi menyelamatkan poket anda

    Maunya tidak jimat, untuk pembelian bulan ni bagi dua botol vivix ini HANYA RM765.32 sahaja. Dah JIMAT RM40.28. Sape nak bagi kan?





    Secara kesimpulannya, sebenarnya anda hanya bayar RM745 sahaja untuk 2 botol vivix ni sebabnya, bulan berikutnya akan dapat cash rebate yang RM30 tadi. Ohhh sangat jimat!!

    Tolong jangan tengok pada harga. Memang harganya agak mahal tapi bila dah sakit, duit semua kita dah tak fikir kan. Nak sihat aje. Manfaat vivix pada nilai kesihatan sangatlah mahal nilainya

    Jangan bertangguh lagi untuk dapatkan vivix anda pada hari ini. Boleh dapatkan vivix daripada saya, pengedar sah shaklee anda.



    HUBUNGI : 013-3688825

    8 Jan 2017

    Rintangan Insulin Boleh Diatasi Dengan Vivix Shaklee

    Assalamualaikum dan salam sejahtera.

    Masalah yang semakin menjadi parah di kalangan rakyat Malaysia kini iaitu masalah kencing manis. Ada je yang hubungi saya untuk mendapatkan penjelasan lanjut tentang alternatif untuk atasi masalah tersebut.

    Kencing manis berlaku apabila kelenjar insulin gagal berfungsi. Kemusnahan kelenjar insulin ini disebabkan beberapa faktor seperti jangkitan virus pada kelenjar hormon.
    Ada sesetengah virus bertindak menyerang kelenjar hormon dan memusnahkannya. Apabila kelenjar hormon rosak, ia tidak boleh mengeluarkan hormon secara efektif. Hormon yang terhasil sangat sedikit dan tidak mampu untuk memproses gula.

    RINTANGAN INSULIN

    Rintangan insulin bermaksud walaupun insulin terhasil dengan banyak namun tidak dapat memproses gula. Ini kerana insulin yang terhasil tidak aktif akibat ikatan gula yang tinggi. Gula yang di ambil secara berlebihan akan membentuk sebatian organik yang memegang insulin mengakibatkan fungsi insulin merosot. Lama- kelamaan seseorang itu turut mengalami kerosakan hormon insulin secara keseluruhan

    Bagaimana Nak Atasi Masalah Rintangan Insulin Ini?

    Untuk atasi masalah ini, kita boleh merawat punca pada masalah ini iaitu untuk mengawal gula dalam darah untuk menjadi normal.

    Untuk itu, pengambilan vivix sangat digalakkan, Ini kerana, salah satu bahannya iaitu POLYGANUM CUSPIDATUM berfungsi untuk atasi rintangan insulin ini.






    Bolehkah masalah kencing manis sembuh?

    Secara amnya, boleh sembuh jika kelenjar insulin berfungsi semula dengan baik dan paras gula sentiasa dipantau dan berada pada tahap normal. Tiada ubat khusus untuk penyakit ini tetapi penghidap kencing manis boleh mengawal kencing manis dan hidup dengan gaya yang sihat. ikut diet pemakanan yang disarankan, menghadkan makanan yang tinggi kandungan gula serta mengawal pengambilan makanan.

    Alangkah nikmatnya rasa hidup bila bebas dari sebarang penyakit. Boleh jalani kehidupan seperti biasa. Untuk itu, tidak salah untuk mengambil makanan tambahan seperti vivix dalam mencegah serta mengawal kencing manis dari melarat

    Jadilah sebahagian daripada mereka. Mereka kini mampu tersenyum lebar. Anda bila lagi?







    Sesiapa sahaja boleh menghidap kencing manis tetapi jika ada sejarah keluarga serta mengalami masalah berat badan atau obesiti...lagi tinggi risiko untuk mudah dapat sakit ini.

    Jadi, fikirkan tentang nilai kesihatan kita yang amat mahal. Hargai sihat sebelum sakit. Dapatkan vivix sebagai alternatif terbaik.

    Jika anda betul-betul berminat dan ingin mencuba, boleh dapatkan sekarang. Sempena PROMOSI. Setiap pembelian 2 botol vivix anda layak untuk menikmati potongan 5%!

    Usah ragu,,usah tangguh lagi...hubungi saya segera. Pengedar Sah Shaklee anda



    Nak order --->> 013-3688825

    Penyakit kencing manis berlaku apabila kalenjar insulin gagal berfungsi. Kemusnahan kalenjar insulin boleh berlaku kerana banyak faktor.
    Jangkitan virus pada kelenjar hormon
    Ada sesetengah virus yang bertindak menyerang kelenjar hormon dan memusnahkannya. Apabila kelenjar hormon rosak ia tidak mampu mengeluarkan hormon secara efektif. Hormon yang terhasil sangat sedikit dan tidak mampu memperoses gula.
    Rintangan insulin
    Rintangan insulin bermakna insulin yang terhasil walaupun dalam kuantiti yang banyak namun tidak dapat memperoses gula. Ini kerana insulin yang terhasil menjadi tidak aktif akibat ikatan gula yang tinggi. Gula yang diambil secara berlebihan membentuk sebatian organik yang memegang insulin mengakibatkan fungsi insulin merosot. Lama-kelamaan seseorang itu akan turut mengalami kerosakan kelenjar hormon insulin secara total.
    Kekurangan vitamin
    Vitamin merupakan agen penyubur kepada kelenjar hormon kita. Kromium dikenal pasti sebagai vitamin yang penting untuk baik pulih kelenjar insulin. Fungsi kromium termasuklah sebagai salah satu mineral yang berperanan mengendalikan metabolisme insulin dalam tubuh, sehingga dianggap sebagai faktor pengendali kadar gula darah (glucose tolerance factor atau GTF). Dengan kecukupan kromium dalam tubuh membolehkannya bertindak lebih efisien mengeluarkan insulin dan keseimbangan kadar gula darah dapat dikawal.
    Kromium juga membantu proses pencernaan protein dan lemak. Kromium dapat menurunkan kadar trigliserid dan kelebihan total kolesterol darah, sekali gus memperbaiki nisbah LDL (kolesterol jahat) dan HDL (kolesterol baik). Suplemen kromium umumnya digunakan dalam terapi penyakit yang berkaitan dengan gangguan penyerapan dan metabolisasi gula darah seperti hipoglikemia (tekanan gula darah terlalu rendah) dan diabetes militus.
    Penambahan kromium, khususnya bagi penghidap rintangan insulin dapat mencegah risiko penyakit diabetes. Kromium juga membantu mengatasi peningkatan gula darah yang tidak terkawal. Kromium dapat digunakan untuk mengatasi sakit kepala dan sejumlah gangguan emosi akibat hipoglikemia.
    Secara umumnya, sesiapa saja mempunyai risiko menghidap penyakit ini tetapi mereka yang mempunyai ahli keluarga menghidap kencing manis dan mempunyai berat badan berlebihan akan terdedah kepada risiko menghidapnya.
    Bolehkah diabetes sembuh?
    Ya, jika kelenjar insulin boleh berfungsi semula dan paras gula yang dipantau sentiasa berada pada tahap normal maka bermakna seseorang itu sudah sembuh. Jika tahap gula tidak berjaya turun pada tahap normal bermakna kesembuhan tidak berlaku. Kadar gula dalam darah manusia boleh dianggap normal jika bacaan antara empat hingga lapan miligram. Pesakit yang mempunyai bacaan kandungan gula jauh lebih tinggi, dianggap tidak dikawal.
    Sebelum 1921, tiada ubat khusus untuk merawat penyakit ini, tetapi kini masyarakat tidak perlu gusar lagi kerana terdapat kaedah yang mampu mengawal kencing manis dan penghidap boleh menjalani kehidupan seperti biasa.
    Fungsi ubat ini bukanlah boleh mengubat secara terus tetapi ia hanya mampu mengawal jumlah gula dalam darah dan pesakit sendiri mesti mematuhi diet dan mengawal pengambilan makanan, terutama mengehadkan mengambilan makanan yang tinggi gula, lemak dan karbohidrat.
    Ada juga pesakit yang terpaksa menyuntik insulin tetapi doktor akan memastikan terlebih dahulu rawatan yang bersesuaian dengan pesakit mengikut tahap keadaan penyakit.Bagi memastikan kesembuhan, kaedah modulasi hormon boleh dilakukan. Dalam kaedah modulasi hormon, kita mesti memastikan sumber kromium diambil pada sukatan yang tepat dan agen perosak hormon dijauhi.
    - See more at: http://m.utusan.com.my/gaya-hidup/kesihatan/kaedah-pemulihan-kencing-manis-1.46730#sthash.HsBPZdfc.dpuf
    Penyakit kencing manis berlaku apabila kalenjar insulin gagal berfungsi. Kemusnahan kalenjar insulin boleh berlaku kerana banyak faktor.
    Jangkitan virus pada kelenjar hormon
    Ada sesetengah virus yang bertindak menyerang kelenjar hormon dan memusnahkannya. Apabila kelenjar hormon rosak ia tidak mampu mengeluarkan hormon secara efektif. Hormon yang terhasil sangat sedikit dan tidak mampu memperoses gula.
    Rintangan insulin
    Rintangan insulin bermakna insulin yang terhasil walaupun dalam kuantiti yang banyak namun tidak dapat memperoses gula. Ini kerana insulin yang terhasil menjadi tidak aktif akibat ikatan gula yang tinggi. Gula yang diambil secara berlebihan membentuk sebatian organik yang memegang insulin mengakibatkan fungsi insulin merosot. Lama-kelamaan seseorang itu akan turut mengalami kerosakan kelenjar hormon insulin secara total.
    Kekurangan vitamin
    Vitamin merupakan agen penyubur kepada kelenjar hormon kita. Kromium dikenal pasti sebagai vitamin yang penting untuk baik pulih kelenjar insulin. Fungsi kromium termasuklah sebagai salah satu mineral yang berperanan mengendalikan metabolisme insulin dalam tubuh, sehingga dianggap sebagai faktor pengendali kadar gula darah (glucose tolerance factor atau GTF). Dengan kecukupan kromium dalam tubuh membolehkannya bertindak lebih efisien mengeluarkan insulin dan keseimbangan kadar gula darah dapat dikawal.
    Kromium juga membantu proses pencernaan protein dan lemak. Kromium dapat menurunkan kadar trigliserid dan kelebihan total kolesterol darah, sekali gus memperbaiki nisbah LDL (kolesterol jahat) dan HDL (kolesterol baik). Suplemen kromium umumnya digunakan dalam terapi penyakit yang berkaitan dengan gangguan penyerapan dan metabolisasi gula darah seperti hipoglikemia (tekanan gula darah terlalu rendah) dan diabetes militus.
    Penambahan kromium, khususnya bagi penghidap rintangan insulin dapat mencegah risiko penyakit diabetes. Kromium juga membantu mengatasi peningkatan gula darah yang tidak terkawal. Kromium dapat digunakan untuk mengatasi sakit kepala dan sejumlah gangguan emosi akibat hipoglikemia.
    Secara umumnya, sesiapa saja mempunyai risiko menghidap penyakit ini tetapi mereka yang mempunyai ahli keluarga menghidap kencing manis dan mempunyai berat badan berlebihan akan terdedah kepada risiko menghidapnya.
    Bolehkah diabetes sembuh?
    Ya, jika kelenjar insulin boleh berfungsi semula dan paras gula yang dipantau sentiasa berada pada tahap normal maka bermakna seseorang itu sudah sembuh. Jika tahap gula tidak berjaya turun pada tahap normal bermakna kesembuhan tidak berlaku. Kadar gula dalam darah manusia boleh dianggap normal jika bacaan antara empat hingga lapan miligram. Pesakit yang mempunyai bacaan kandungan gula jauh lebih tinggi, dianggap tidak dikawal.
    Sebelum 1921, tiada ubat khusus untuk merawat penyakit ini, tetapi kini masyarakat tidak perlu gusar lagi kerana terdapat kaedah yang mampu mengawal kencing manis dan penghidap boleh menjalani kehidupan seperti biasa.
    Fungsi ubat ini bukanlah boleh mengubat secara terus tetapi ia hanya mampu mengawal jumlah gula dalam darah dan pesakit sendiri mesti mematuhi diet dan mengawal pengambilan makanan, terutama mengehadkan mengambilan makanan yang tinggi gula, lemak dan karbohidrat.
    Ada juga pesakit yang terpaksa menyuntik insulin tetapi doktor akan memastikan terlebih dahulu rawatan yang bersesuaian dengan pesakit mengikut tahap keadaan penyakit.Bagi memastikan kesembuhan, kaedah modulasi hormon boleh dilakukan. Dalam kaedah modulasi hormon, kita mesti memastikan sumber kromium diambil pada sukatan yang tepat dan agen perosak hormon dijauhi.
    - See more at: http://m.utusan.com.my/gaya-hidup/kesihatan/kaedah-pemulihan-kencing-manis-1.46730#sthash.HsBPZdfc.dpuf
    Penyakit kencing manis berlaku apabila kalenjar insulin gagal berfungsi. Kemusnahan kalenjar insulin boleh berlaku kerana banyak faktor.
    Jangkitan virus pada kelenjar hormon
    Ada sesetengah virus yang bertindak menyerang kelenjar hormon dan memusnahkannya. Apabila kelenjar hormon rosak ia tidak mampu mengeluarkan hormon secara efektif. Hormon yang terhasil sangat sedikit dan tidak mampu memperoses gula.
    Rintangan insulin
    Rintangan insulin bermakna insulin yang terhasil walaupun dalam kuantiti yang banyak namun tidak dapat memperoses gula. Ini kerana insulin yang terhasil menjadi tidak aktif akibat ikatan gula yang tinggi. Gula yang diambil secara berlebihan membentuk sebatian organik yang memegang insulin mengakibatkan fungsi insulin merosot. Lama-kelamaan seseorang itu akan turut mengalami kerosakan kelenjar hormon insulin secara total.
    Kekurangan vitamin
    Vitamin merupakan agen penyubur kepada kelenjar hormon kita. Kromium dikenal pasti sebagai vitamin yang penting untuk baik pulih kelenjar insulin. Fungsi kromium termasuklah sebagai salah satu mineral yang berperanan mengendalikan metabolisme insulin dalam tubuh, sehingga dianggap sebagai faktor pengendali kadar gula darah (glucose tolerance factor atau GTF). Dengan kecukupan kromium dalam tubuh membolehkannya bertindak lebih efisien mengeluarkan insulin dan keseimbangan kadar gula darah dapat dikawal.
    Kromium juga membantu proses pencernaan protein dan lemak. Kromium dapat menurunkan kadar trigliserid dan kelebihan total kolesterol darah, sekali gus memperbaiki nisbah LDL (kolesterol jahat) dan HDL (kolesterol baik). Suplemen kromium umumnya digunakan dalam terapi penyakit yang berkaitan dengan gangguan penyerapan dan metabolisasi gula darah seperti hipoglikemia (tekanan gula darah terlalu rendah) dan diabetes militus.
    Penambahan kromium, khususnya bagi penghidap rintangan insulin dapat mencegah risiko penyakit diabetes. Kromium juga membantu mengatasi peningkatan gula darah yang tidak terkawal. Kromium dapat digunakan untuk mengatasi sakit kepala dan sejumlah gangguan emosi akibat hipoglikemia.
    Secara umumnya, sesiapa saja mempunyai risiko menghidap penyakit ini tetapi mereka yang mempunyai ahli keluarga menghidap kencing manis dan mempunyai berat badan berlebihan akan terdedah kepada risiko menghidapnya.
    Bolehkah diabetes sembuh?
    Ya, jika kelenjar insulin boleh berfungsi semula dan paras gula yang dipantau sentiasa berada pada tahap normal maka bermakna seseorang itu sudah sembuh. Jika tahap gula tidak berjaya turun pada tahap normal bermakna kesembuhan tidak berlaku. Kadar gula dalam darah manusia boleh dianggap normal jika bacaan antara empat hingga lapan miligram. Pesakit yang mempunyai bacaan kandungan gula jauh lebih tinggi, dianggap tidak dikawal.
    Sebelum 1921, tiada ubat khusus untuk merawat penyakit ini, tetapi kini masyarakat tidak perlu gusar lagi kerana terdapat kaedah yang mampu mengawal kencing manis dan penghidap boleh menjalani kehidupan seperti biasa.
    Fungsi ubat ini bukanlah boleh mengubat secara terus tetapi ia hanya mampu mengawal jumlah gula dalam darah dan pesakit sendiri mesti mematuhi diet dan mengawal pengambilan makanan, terutama mengehadkan mengambilan makanan yang tinggi gula, lemak dan karbohidrat.
    Ada juga pesakit yang terpaksa menyuntik insulin tetapi doktor akan memastikan terlebih dahulu rawatan yang bersesuaian dengan pesakit mengikut tahap keadaan penyakit.Bagi memastikan kesembuhan, kaedah modulasi hormon boleh dilakukan. Dalam kaedah modulasi hormon, kita mesti memastikan sumber kromium diambil pada sukatan yang tepat dan agen perosak hormon dijauhi.
    - See more at: http://m.utusan.com.my/gaya-hidup/kesihatan/kaedah-pemulihan-kencing-manis-1.46730#sthash.HsBPZdfc.dpuf

    Labels

    air kosong. tidak elok untuk bayi (1) alahan (1) alahan ketika hamil (2) Alfalfa (3) anemia (1) Asid Amino (1) Asma (2) Atasi Kulit Bekedut (1) atasi masalah alahan (1) Atasi pedih ulu hati (1) Atasi puting luka (1) Atasi Resdung Dengan Alfalfa Dan Vitamin C (1) Atasi sembeli dengan herblax (1) Atasi sembelit Ketika Pantang (1) ayam masak pakpik (1) B-complex (4) bakar lemak (1) Bangkok (1) Basic H (2) Batuk Berkahak (1) bebas paraben (1) Bell's Palsy (1) Bengkak susu (1) Berhenti Merokok Dengan Vivix (1) Bioflavonoid (1) Biz Shaklee (1) buang lemak (1) cara cerai susu (1) Cara Kempiskan Perut (1) cara makan. suplemen lambat bertindak (1) Cara Mengatasi Anak Mengamuk (1) Cara Menghilangkan Jerawat (1) cegah keputihan (2) cegah sembelit (2) Cerahkan Kulit (1) cerai susu badan (1) Cod Pengkalan Chepa (2) COD Vivix Bachok (4) COD Vivix Pengkalan Chepa (3) Collagen (4) COQ (1) cuci lantai (1) Daftar Ahli (2) demam (1) Demam Denggi (1) diebetis (1) EBM (1) ESP (11) ESP untuk Ibu Hamil (2) esp yang popular (3) Faktor Jerawat (1) faktor keputihan (1) faktor penyebab puting sakit (1) faktor suplemen lambat bertindak (1) Free Trip (1) fungsi vitamin (1) Garlic (1) Garlic Oil Rawat Batuk (1) Gastrik (1) gigitan nyamuk (1) GLA Complex (1) Gout (1) hamil (1) hb rendah (1) hemoglobin (1) Ibu Berpantang (1) ibu hamil (1) Ikan Kembung Masak Asam Pedas (1) Jana Pendapatan (1) jenis warna keputihan (1) Jerawat (1) join ahli (4) kawen (4) Kebaikan ESP (2) kebaikan mealshake. rawat asmaa (1) keburukan air masak pada bayi (1) kenapa esp shaklee (2) Kencing Manis. vivix (3) kentut faraj (1) keputihan (1) Kesihatan dan Kecantikan (1) khasiat esp shaklee (2) khasiat tembikai bagi ibu hamil (1) Khasiat Vivix (2) kolagen hot (1) kolagen Shaklee (2) Kolagen Shaklee Untuk Sakit Belakang (1) kolagen terbaik (1) kombinasi ESP (1) Krim Herbal Blend (1) krim serbaguna (1) Krim shaklee (1) Kulit Sensitif (1) kurang air masak (1) Kurus selepas bersalin (1) kurus sihat (1) makanan ketika alahan (1) makanan tambahan (2) Manfaat Detoks (1) Masker (1) masker vitamin E (1) Mealshake (3) mealshake untuk semua (2) menu tengah hari (1) menyusu bayi. Posisi menyusu (1) menyusu dengan betul (1) Mimpi Ngeri Ibu Menyusu (1) mop lantai (1) multi vitamin (1) Nutriferon (1) nutrisi lengkap (1) Nutriwhite (1) Omega (3) OMEGAGUARD (4) Oste (2) Ostematrix (3) otak cergas (1) pantang ais (1) penapis air (1) pencuci serbaguna (2) Pengedar Shaklee Bachok (9) Pengedar Shaklee Kota Bharu (6) Pengedar Shaklee Pengkalan Chepa (8) Penyusuan Eksklusif (1) Peppermint Ginger Plus (2) Performance Drink (1) Petanda bayi sudah turun (1) petua (2) Petua Bersalin (1) Phytocol-ST (1) Preggy moment (4) Pregnancy (4) Promo (3) Promo Disember 2014 (1) promo mealshake (1) promo vitamin C (2) Promo Vitamin E (1) promosi esp shaklee (6) PromoVivix (1) Prostat (1) Pudarkan Parut (1) Punca Jerawat (1) puting sakit ketika menyusu (1) Rambut gugur (1) ramuan kolagen shaklee (1) Ramuan Vivix (2) rasa loya ketika hamil (1) rawat air (1) Rawat Asma (1) rawat keputihan (1) Redakan Selsema (1) resdung (2) RESEPI ESP (1) Resepi puree (1) resepi simple (1) rose hips (1) Ruam (1) Ruam Hilang Dengan Herbal Blend (1) sakit gigi (1) sakit urat (1) sarapan lengkap (1) sarapan seisi keluarga (1) sebab susu kurang (2) Set Asas Ibu Hamil (1) Set bajet slim (4) Set Cantik (1) Set Ekzema Shaklee (1) Set Gout (1) Set hamil Shaklee (2) set kanak-kanak (2) Set Kehamilan (1) set kesuburan (1) Set Kulit Shaklee (4) Set Menyusu (2) Set Menyusu Bajet (1) set menyusu dan kurus (2) Set Menyusu Lengkap (1) Set Pantang (1) Set Pantang Shaklee (1) Set Perut Kempis (1) Set Rambut Shaklee (1) set resdung (1) Set Tulang Patah (1) shaklee (3) Shaklee Collagen Powder (1) Shaklee Kelantan (1) SID (1) Side Income (1) SIhat (1) Sirap Shaklee (1) Skincare Bebas Kimia (1) SLE (1) Stress (1) Sumber Omega (1) Suplemen Anak Bijak (2) supplemen penggalak susu badan (2) susu ibu (2) tembikai susu (1) Testimoni (3) Testimoni Kolagen Shaklee (1) testimoni set bajet menyusu (1) Testimoni Vivix Untuk SLE (1) Tips (2) Tips Anak Sukar Tidur (1) Tips Banyakkan Susu Badan (1) Tips Pemilihan Pam Susu (1) Title Bonus (1) trimester pertama (1) tumit pecah (1) Urus EBM Semasa Travel (1) Vitalea (2) Vitamin C (4) Vitamin C Sustained Released (2) vitamin cantik (1) vitamin dalam tembikai susu (1) Vitamin E (1) Vivix (9) Vivix Atasi Kencing Manis (1) water pitcehr (1) zat besi (1) Zinc Complex (2)
    Supplemen Sihat Store™ © . Designed by MaiGraphicDesign